رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور از تلاش نجاتگران تیم‌های امداد و نجات کوهستان شعبه برای نجات شهروند مشهدی گرفتار در ارتفاعات شیرباد خبر داد.

نجات شهروند مشهدی گرفتار در ارتفاعات شیرباد نیشابور

به گزارش قدس خراسان، اسماعیل شاه بیگی اظهار کرد: ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته در پی اعلام مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان  مبنی بر گرفتار شدن یک شهروند مشهدی در ارتفاعات شیرباد ،۲ تیم از نجاتگران امداد و نجات کوهستان شعبه به موقعیت اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور افزود: فرد گرفتار شده مردی ۳۲ ساله از اهالی مشهد بود که به تنهایی برای کوهنوردی به ارتفاعات شیرباد رفته به دلیل سرمازدگی در قله شیرباد از ادامه مسیر بازمانده بود.

وی ادامه داد: نجاتگران شعبه کوهستان با توجه به تاریکی هوا و صعب العبور بودن مسیر و از طرفی خاموش بودن گوشی شهروند که دسترسی را دشوار نموده بود، پس از ۷ ساعت عملیات سخت ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد موفق به یافتن او و انجام اقدامات اولیه شدند.

شاه بیگی بیان کرد: پس از اطمینان از سلامت مرد جوان با درخواست خودش و موافقت مرکز EOC استان، همراه یک گروه کوهنوردی از مسیر زشک به مشهد بازگشت و تلاش نجاتگران شعبه هم پس از ۱۰ ساعت عملیات طاقت فرسا به موقعیت نیشابور بازگشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.