۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 884484

سفر به ترکیه به‌قصد سیاحت نیاز به شناخت مکان‌های دیدنی و در کنار آن خوراکی‌های خوشمزه‌این شهر دارد.

معروفترین بستنی‌فروشی‌های ترکیه

ازآنجایی‌که سفر به این کشور عموماً در ماه‌های گرم سال و در نیمه اول سال دنبال می‌شود. شاید بد نباشد که با یکی از دسرهای خنک و خوشمزه مربوط به فصل گرما در این شهر آشنا شویم. سپس در مرود مغازه‌های محبوب و مشهور آن نیز اطلاعاتی را به دست آوریم. چه جایی بهتر از ترکیه آن هم در فصل تابستان برای خوردن بستنی‌های خوشمزه و معروف برای معرفی بهترین و معروف‌ترین بستنی‌فروشی‌های ترکیه با ما همراه شوید. برای بهره گرفتن از تور ترکیه و خرید بلیط تهران ترکیه هم می‌توانید به وب‌سایت علی بابا سری بزنید.

معروفترین بستنی‌فروشی‌های ترکیه که نباید از دست داد

مردم ترکیه بستنی را با نام دوندورما می‌شناسند. این دسر خنک تابستانی عموماً از ترکیب ثعلب که از ریشه گل ارکیده بنفش به دست می‌آید تهیه می می‌شود. برای سفرهای نوروزی و تابستانی خوردن این دسر خنک و سنتی را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

بستنی فروشی علی اوستا استانبول

بعدازآن که با تور ترکیه هم‌سفر شدید به شما توصیه می‌کنیم حتماً به بستنی فروشی محبوب و مشهور این کشور که علی اوستا نام دارد سری بزنید. طعم‌های بی‌نظیر بستنی‌های آن را در هیچ کجا تجربه نخواهید کرد. منتظر این نباشید که میز و صندلی برای نشستن شما مهیا باشد چون شهرت این بستنی فروشی به حدی است که افراد ظرف بستنی خود را ایستاده به دست می‌گیرند و میل می‌کنند. از خلاقیت و تنوع طعم‌ها و رنگ‌های بستنی‌های این بستنی فروشی هرچقدر برای شما بگویم بازهم کم گفته‌ایم. کارکنان این مغازه بااینکه هرروز با سیر گسترده‌ای از مشتریان بومی و غیربومی روبرو هستند. با صبر و حوصله بر اساس سلیقه و ذائقه شما بستنی موردعلاقه‌تان را به شما معرفی و آن را برای شما آماده می‌کنند.

معروفترین بستنی‌فروشی‌های ترکیه!

بستنی فروشی Meşhur Dondurmacı ali Usta

اگر می‌خواهید با تور ترکیه سفر کنسد و به بستنی فروشی محبوب دیگری در ترکیه بروید، حتماً به Meşhur Dondurmacı ali Usta سری بزنید. این بستنی فروشی در محله جالب مودا در سمت آسیایی استانبول واقع‌شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از سال ۱۹۶۹ این بستنی فروشی فعالیت خود را آغاز و تا به امروز ادامه داده است. اگر بخواهیم از ویژگی متمایز بستنی‌های آن برای شما بگویم باید از ترکیب انواع میوه‌ها و آجیل‌ها ازجمله شاه‌بلوط، گردو و بادام با بستنی‌های آن برایتان بگویم که طعم بی‌نظیری را برای شما فراهم کرده است. بدون شک خوردن بستنی‌های این بستنی فروشی شمارا ترغیب به امتحان مجدد آن خواهد کرد و این بستنی فروشی را حتماً به دوستانتان در طول سفر به ترکیه پیشنهاد خواهید داد.

بستنی فروشی MUÀ Gelatieri d’Italia

برای آنکه بستنی‌فروشی‌های میوه‌ای متفاوتی را تجربه کنید. حتماً به MUÀ Gelatieri d’Italia سری بزنید. طعم واقعی بستنی میوه‌ای را از مواد اولیه صد در صد طبیعی در این بستنی فروشی تجربه خواهید کرد. طرفداران این مغازه دلیل این وفاداری را طعم و مزه منحصربه‌فرد باقیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه آن عنوان کرده‌اند. شاید شما هم باتجربه کردن طعم و مزه بستنی‌های این مغازه این مهارت در آماده‌سازی بستنی را مورد تشویق و تمجید قرار دهید. البته این مهم را باید عنوان کنیم که قیمت بستنی‌ها نسبت به مواد اولیه طبیعی استفاده‌شده گران نیست وگرنه نسبت به عرف قیمت یک بستنی تقریباً بستنی گران‌قیمتی محسوب می‌شود.

بستنی فروشی جیراندولا ژلاتو

یکی از موفق‌ترین بستنی فروشی‌ها در ترکیه فروشگاه ایتالیایی است که پس از بازگشایی اولین فروشگاه خود چندین فروشگاه دیگر را به‌صورت زنجیره‌ای در استانبول افتتاح کرده است. مالک این بستنی فروشی عنوان کرده است که روند تهیه بستنی‌های خود را از دانشگاه معتبری در ایتالیا فراگرفت است و آماده‌سازی آن را در ترکیه دنبال کرده است. برای اولین بار اولین شعبه این بستنی فروشی در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را آغاز کرد است. شاید تنها دلیلی که سبب شده است طعم و مزه بستنی‌های آن با بقیه بستنی‌فروشی‌های استانبول تفاوت داشته باشد رسپی متفاوتی است که از کشور ایتالیا در ترکیه مهمان شده است.

بستنی فروشی مینی دندورما

برای اینکه طعم‌های ویژه‌ای از یک بستنی ساده تجربه کنید. حتماً به Mini که یک مغازه کوچک ۴ مترمربعی است سری بزنید. این بستنی فروشی فعالیت خود را از سال ۱۹۶۸ آغاز کرده است و امروزه بیش از ۲۰ طعم و مزه متفاوت را در این حوزه برای مشتریان خود فراهم کرد است.

معروفترین بستنی‌فروشی‌های ترکیه!

طعم‌های کلاسیک و به‌یادماندنی از گل رز و لوکوم، شکلات تلخ، تاهینی و گردو در کنار سایر طعم‌های خاطر انگیز دیگر که شمارا تشویق به تجربه دوباره و دوباره از آن خواهد کرد. بدون شک تجربه خوردن بستنی‌های خوشمزه دوندورما ناراحتی در انتظار ماندن در صف‌های طولانی را برای خرید از سر شما خواهد برد.

کلام آخر پیرامون بستنی‌فروشی‌های محبوب ترکیه

همان‌طور که می‌دانید سفر به ترکیه از سوی ایرانی‌ها بیشتر به جهت تفریح و سیاحت دنبال می‌شود. از همین رو یکی از بخش‌های مهم ‌سفر خرید سوغاتی‌های خوشمزه آن است. ازآنجایی‌که برخی خوراکی‌ها نظیر باقلوا و شیرینی را می‌توان با خود همراه کرد دیگر حرفی از تعریف و تمجید آن به میان نمی‌آوریم چون همه شما یک‌بار این تجربه خوش را امتحان کرده‌اید. حتی اگر خود به این سفر نرفته باشید از سوی دوستان شما این خوراکی‌های خوشمزه به سوغات آورده شده است. حال یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که شرایط سوغاتی آوردن آن مهیا نیست اما طعم و مزه آن سفر به ترکیه را از ذهن شما پاک نمی‌کند. بستنی‌های خوشمزه ترکیه است که خوردن آن در فصل گرم سال را حتماً به شما توصیه می‌کنیم. امید است مطالب ارائه‌شده در راستای معرفی بهترین بستنی‌فروشی‌های ترکیه موردتوجه شما عزیزان به جهت آشنایی بیشتر واقع‌شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.