۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 885351

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به پیش‌بینی بهره‌برداری برج خشک دوم در تابستان سال آینده گفت: امسال ۲ هزار مترمکعب آب در ساعت از پساب فاضلاب همدان وارد نیروگاه می‌شود.

افتتاح برج خشک دوم نیروگاه مفتح

به گزارش قدس انلاین، عبدالمجید دیناروند عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فصل بهار و تابستان برای نیروگاه، فصلی است که تمرکز بهره‌برداری، تعمیرات و یک دوره سه ماه در بازه پیک تولید صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت در نیروگاه به میل و رغبت ما نیست افزود: مازوت آلودگی هوا در پی دارد اما آلودگی سلامتی ایجاد نمی‌کند چراکه رقیق است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان تصریح کرد: در پایان تعمیرات هیأت ژاپنی سازنده نیروگاه از مجموعه ۳۰ سال نیروگاه بازدید کرده و ابزار خرسندی کردند که تجهیزات همچون روز اول سر پاست.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ پرسنل نیروگاه بومی و ۱۷ نیروی نخبه بومی در این مجموعه فعال هستند یادآور شد: نیروگاه هزار مگاواتی مفتح رتبه اول ساخت داخلی، رتبه اول سلامت اداری و رتبه اول تولید را کسب کرده است.

دیناروند متذکر شد: متخصصان این مجموعه آمادگی دارند نیروگاه‌های مشابه اما از کارافتاده را وارد چرخه تولید کنند به نحوی که آخرین تعمیرات مجموعه با توان صد درصدی داخلی متخصصان نیروگاه انجام شده است.

وی در ادامه به ضرورت فرهنگسازی صرفه‌جویی اشاره کرد و گفت: مصرف روزهای پایانی خردادماه سال گذشته ۵۷ هزار مگاوات بوده در حالی که بازه زمانی مشابه امسال حدود ۶۵ هزار مگاوات برق مصرف شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان خاطرنشان کرد: این افزایش بیش از ۱۰ درصدی مصرف را نشان می‌دهد در حالی که افزایش سه درصدی مصرف پیش‌بینی شده  از همین رو اهمیت صرفه‌جویی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم امسال همچون سال پیش قطعی از پیش تعیین شده نداشته باشیم تصریح کرد: راندمان تولید نیروگاه پس از ۳۰ سال قدمت قابل توجه است و سوخت استاندارد مصرف می‌کند.

دیناروند در بخش دیگری اضافه کرد: از سال ۹۵ که برج خشک واحد یک نصب شده ۸۰ تا ۹۰ درصد صرفه جویی آب در واحد یک ایجاد شده است.

وی به پیش‌بینی بهره‌برداری برج خشک دوم در تابستان سال آینده اشاره کرد و افزود: امسال ۲ هزار مترمکعب آب در ساعت از پساب فاضلاب همدان وارد نیروگاه می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان تصریح کرد: ۲ حلقه چاه در مجموعه نیروگاه برای مصرف شخصی پرسنل در دسترس است و بقیه نیاز از طریق پساب فاضلاب همدان تامین می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه نیروگاه مفتح تولید پایدار برق را اداره می‌کند تاکید کرد: آزمون استخدامی نیروگاه مفتح فرصتی برای جذب نیروهای متخصص است که از امروز تا هفتم تیرماه امکان ثبت نام برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.