رئیس جمهور اوکراین در واکنش به مواضع چند نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مخالفت با تداوم حمایت از کی‌یف مدعی شد، تداوم جنگ کی‌یف با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

واکنش زلنسکی به مواضع نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین که از ابتدای جنگ با روسیه همواره از متحدان غربی درخواست سلاح و کمکهای دیگر را داشته نسبت به رسیدن نامزدهای مخالف با کمک به اوکراین به ریاست جمهوری آمریکا اظهار نگرانی کرد.

زلنسکی در مصاحبه با شبکه «ان.بی.سی نیوز» همچنان که مجددا درخواستهایش از متحدان غربی برای دریافت کمک‌های تسلیحاتی بیشتر نظیر جنگنده مطرح می‌کرد با سوال درباره مواضع اخیر ران دسانتیس و دونالد ترامپ نامزدهای ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا، در مخالفت با ادامه جنگ در اوکراین و کمک‌های تسلیحاتی به این کشور مواجه شد.

ران دسانتیس اخیرا جنگ اوکراین با روسیه را یک «مناقشه ارضی» دانست و دونالد ترامپ نیز وعده داد که فورا به این جنگ پایان داده و برقراری صلح بین اوکراین و روسیه را پیگیری کند.

رئیس جمهور اوکراین که خودش همواره با درخواست برای دریافت تسلیحات بیشتر به آتش جنگ دامن زده در واکنش به مواضع این دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا رو به تناقض گویی آورده و گفت: «از هر نامزدی که حمایت از اوکراین را بیش از حد هزینه بر می داند می‌پرسم آیا حاضر به رفتن به جنگ هستند؟ آیا آنها حاضر به جنگیدن هستند؟ حاضرند بچه هایشان را به جنگ بفرستند که بمیرند؟»

زلنسکی که ظاهرا با مطرح کردن استدلالهای متناقض می خواهد برای متحدان غربی حامی خود نیز تعیین تکلیف کند ادعا کرد: «آنها چنانچه ناتو به این جنگ وارد شود، اوکراین شکست بخورد و روسیه ما را اشغال کند مجبور به این کار خواهند شد. آنها (روسها) به سراغ منطقه بالتیک یا لهستان یا یک کشور دیگر عضو ناتو خواهند رفت. و بعد آمریکا مجبور به انتخاب بین نگه داشتن ناتو یا ورود به جنگ می شود.»

رئیس جمهور اوکراین در ادامه ادعاهای خود گفت، این که اوکراین به جنگ با روسیه ادامه دهد به نفع کشورهای عضو ناتو همچون آمریکا است.

او همچنین درباره نامزدهای ریاست جمهوری مخالف با کمک به اوکراین در آمریکا گفت: «من نمی‌دانم آیا این نامزدها هزینه‌ای که اوکراین دارد در این جنگ پرداخت می‌کند را می‌فهمند یا نه.»

مجری شبکه ان.بی.سی در این مصاحبه از زلنسکی پرسید آیا چشم انداز رسیدن این نامزدها به ریاست جمهوری آمریکا او را نگران می‌کند؟

زلنسکی در پاسخ گفت: «مردم آمریکا شایسته ترین رئیس جمهور را انتخاب خواهند کرد و ما از این انتخاب حمایت خواهیم کرد. این عادی و عادلانه است. البته بیانات برخی نمایندگان برخی گروه های مشخص و سیاستمداران در آمریکا که خواستار تضعیف حمایت از اوکراین هستند قطعا ما را نگران می‌کند. این ریسک بزرگی برای اوکراین است. ما با شخصی که در قدرت قرار می‌گیرد مشکلی نداریم. ما می‌خواهیم جلوی تغییر سیاست آمریکا را بگیریم. من معتقدم این اتفاق نخواهد افتاد.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.