شوک پرداخت غرامت نزدیک به یک میلیون دلاری به سیلوا هواداران و منتقدان را بهت و تعجب فرو برده بود که مشخص شد این پرونده تنها شکایت مفتوح استقلال در حوزه بازیکن و مربیان خارجی نیست،بله همزمان سه پرونده دیگر نیز در جریان است!

سیلوا مثل استراماچونی بلای جان استقلال شد/ ساپینتو وآمانوف شاکیان بعدی آبی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، چرخش سوال برانگیز مدیر موقت آبی پوشان در کمتر از دو هفته در خصوص قانون سقف قرارداد و ممنوعیت قراردادهای دلاری با واکنش تند هواداران  استقلال و منتقدان فوتبالی رو به رو شده است اما حجت کریمی که حالا از ماندن در راس هرم مدیریتی باشگاه خیالش راحت شده به کلی تمام اظهارات قبلی خود را در رسانه ملی نقض کرد به این ترتیب خبرساز ظاهر شود.

کریمی پس از ناکامی استقلال در فینال جام حذفی با حضور در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قانون تعین شده از سوی سازمان لیگ براری رعایت سقف قرارداد و ممنوعیت به کارگیری بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه بزرگ پایتخت مغایر با قواعد استاندارد فوتبال است و طبیعتا روش های خاصی برای دور زدن این قانون وجود دارد.

او حتی مدعی شد با پرداخت رمز ارز به راحتی میتوانیم این قانون را دور بزنیم، اما در کمال ناباوری او جمعه شب در یکی دیگر از برنامه های تلویزیونی اظهارات قبلی خود در این ارتباط را نقض کرد و مدعی شد خودش یکی از افراد پیشنهاد دهنده بابت ممنوعیت عقد قراردادهای دلاری بوده که این موضوع با مخالفت کارشناسان به سرانجام نرسید!

اما سوال اینجاست چرا کریمی به یک باره اظهارات خود را نقض کرد؟ کریمی پس از اینکه با جواد نکونام قرارداد بست و او را به عنوان سرمربی این تیم در لیگ بیست و سوم معرفی کرد متوجه شد منابع فراوانی برای ادامه همکاری با بازیکنان خارجی استقلال نیاز است که در توان وی نیست این منابع را مهیا کند، به همین دلیل ترجیح داد این موضوع را به عنوان یک بهانه مورد استناد قرار دهد تا از زیر بار قراردادهای دلاری فرار کند.

اما او نمی دانست این ریسک بزرگ تبعات فراوانی برای او در برخواهد داشت به همین دلیل بی تفاوت از کنار نوتیس‌های بازیکنان نظیر سیلوا و کوین یامگا عبور کرد، کریمی تصور می کرد با این فرمول می تواند ناتوانی مالی خود و مجموعه استقلال را کاور کند اما ارسال سه نوتیس از سوی سیلوا حالا استقلال را به سمت چالشی بزرگ سوق داده است تا جایی که استقلال حالا باید حدود 917 هزار دلار بدون هزینه دادرسی فیفا به این بازیکن پرداخت کند این رقم در برهه کنونی رقم قابل توجهی برای آبی پوشان پایتخت به شمار می رود!

شوک پرداخت غرامت نزدیک به یک میلیون دلاری به سیلوا هواداران و منتقدان را بهت و تعجب فرو برده بود که مشخص شد این پرونده تنها شکایت مفتوح استقلال در حوزه بازیکن و مربیان خارجی نیست، استقلال به غیر از این مبلغ بایستی نزدیک به 200 هزار دلار نیز به ریکاردو ساپینتو پرداخت کند که وی نیز برای استقلال نوتیس ارسال کرده و اگر این مبلغ در موعد مقرر پرداخت نشود مطمئنا با جرائم بعدی و دیرکرد به این مربی پرتغالی همراه خواهد بود!

از سویی دیگر پرونده آمانوف نیز به قوت خود پابرجا بود تا میزان بدهی های استقلال بار دیگر به شکل ناباورانه ای افزایش پیدا کند. اما این تمام داستان غم انگیز بدهی های استقلال نبود، باشگاه استقلال هرچند پیش از ادعا کرده بود تمام مطالبات کوین یامگا بازیکن فرانسوی استقلال به وی پرداخت شده ولی به گفته نزدیکان این بازیکن به واسطه ارسال سه نوبت نوتیس از سوی این بازیکن حالا اگر استقلال قصد ادامه همکاری با این بازیکن را دارد بایستی توافق مالی دوباره با این بازیکن انجام شود و گرنه او نیز می تواند از استقلال جدا شود.

همانطور که انتظار می رفت با انتشار این خبرها دوباره بحران اعتراض به سبک مدیریت حجت کریمی افزایش پیدا کرد اما کریمی بدون توجه به این مساله فعالیت خود در حوزه مدیریتی باشگاه را ادامه داد تا مشخص شود هیچ استرسی نسبت به میزان انتقادهای بیرونی ندارد!

حالا باید دید با وجود به بار آمدن این حجم از بدهی های خارجی واکنش سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان در این خصوص چه خواهد بود به ویژه آنکه رئیس ساتزمان خصوصی سازی با انتقاد از هزینه های تحمیل شده به مجموعه مدیریتی استقلال اعضای هیئت مدیره را مقصر این فاجعه مالی قلمداد کرده بود و تاکید داشت آنها باید برای پاسخگویی به مراجع قضایی بروند، اما انتصاب دوباره حجت کریمی و مهدی افضلی به عنوان عضو هیئت مدیره نشان داد وعده های قربان زاده زیاد هم جدی نبوده و ترجیحا این اظطهارات مصرف تبلیغاتی داشته و گرنه هرگز اعضای سابق دوباره در سمت خود ابقا نمی شدند و بابت عملکرد بحث برانگیز خود پاداش نمی گرفتند که یکی به عنوان مدیرعامل انتخاب شود و دیگری به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.