در یکی از جذاب ترین نبردهای چند دهه گذشته، ایلان ماسک و مارک زاکربرگ دو غول ثروتمند حوزه فناوری جهان، قول داده اند که مشکلات خود را در یک دعوای در قفس در لاس وگاس حل کنند! اما پیروز این مبارزه احتمالی چه کسی خواهد بود؟

پیروز مبارزه در قفس «ایلان ماسک» و «مارک زاکربرگ» چه کسی خواهد بود؟

به گزارش قدس آنلاین، با اینکه که ماسک بسیار ثروتمندتر، سنگین تر و قد بلندتر از زاکربرگ است، اما مالک متا، به دلیل اشتیاق شدید به رشته رزمی جیو جیتسو، یک تهدید جدی برای ماسک محسوب می شود.

بنیانگذار فیس بوک در استوری های اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد و از ماسک خواست که «محل مبارزه را برای من بفرست» پس از اینکه ماسک چهارشنبه شب توییت کرده بود که «آماده مبارزه در قفس با زاکربرگ است».

صحبت های زیادی در رسانه های اجتماعی مخصوصاً تحت مالکیت این دو نفر در روزهای گذشته پیرامون این مبارزه انجام گرفته و زمینه را برای غوغایی بزرگ برای حل اختلاف این دو غول ثروتمند فراهم کرده است.

اما اگر بخواهیم شرایط ماسک و زاکربرگ را دقیقاً بررسی کنیم، کدام یک پیروز چنین نبردی خواهد شد؟

مقایسه سن، قد و وزن

زاکربرگ ۱۲ سال از ماسک جوانتر است و می تواند امیدوار باشد با استفاده از نیروی جوانی حرکت هایی را روی ماسک پیاده کند. او با قد ۱۷۰ سانتیمتر و ۷۰ کیلوگرم وزن، سبک‌تر و چابکتر از ماسک به نظر می رسد و سابقه مبارزه در مسابقات جیو جیتسو را داشته است. زاکربرگ اخیراً دو مدال در مسابقات جیو جیتسو به دست آورده و در گذشته گفته است که رژیم غذایی او بیشتر مبتنی بر گیاهخواری است. او می گوید: «امسال من اساساً گیاهخوار شدم زیرا تنها گوشتی که می خورم از حیواناتی است که خودم آن ها کشته ام.»

طبق گزارش ها، غذای مورد علاقه او مرغ کبابی است که به دلیل محتوای پروتئین بالایی که دارد آن را می خورد. ماسک نیز چند وقت پیش که به عنوان میهمان در یک برنامه پادکست حضور داشت، در مورد رژیم تناسب اندام خود صحبت کرده و گفته است: «هر چه سنم بالاتر می رود، لاغر ماندن مطمئناً برایم سخت تر می شود.»

پس از انتشار اخبار مبارزه احتمالی این دو در شبکه های اجتماعی، ماسک در توییتی نوشت: «من تقریباً هیچ وقت ورزش نمی کنم، به جز اینکه بچه هایم را بردارم و آنها را به هوا پرتاب کنم»!

ماسک با ۱۸۰ سانتیمتر قد و ۸۱ کیلوگرم وزن، از لحاظ قد و وزن در شرایط بهتری نسبت به زاکربرگ قرار دارد. وقتی صحبت از رژیم غذایی او می شود، او ادعا می کند که روز خود را با خوردن اختاپوس، یک کاسه بستنی، هشت بیسکویت بلغور جو و یک دونات شروع می کند. او می گوید: «من ترجیح می دهم غذاهای خوشمزه بخورم و زندگی کوتاه تری داشته باشم.»

زاکربرگ با توجه به سن و سال و این واقعیت که قبلاً در مبارزات شرکت کرده، محبوبیت بیشتری برای پیروزی در مبارزه با ماسک دارد.

رشته‌های ورزشی

زاکربرگ یک رزمی کار است، و تصاویری از قهرمانی خود در مسابقات جیو جیتسوی سبک برزیلی را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. زاکربرگ در مسابقات تور BJJ در وودساید کالیفرنیا در ماه می شرکت کرده بود و مدال‌ کسب کرد. مدیر عامل متا با مدال طلا در بخش پر وزن کمربند سفید Nogi Master ۱ و مدال نقره در بخش پر وزن کمربند سفید Gi Master ۲ به کار خو خاتمه داده است.

پیش از این، جو روگان، کمدین، و مفسر مسابقات UFC و مجری پادکست، زاکربرگ را به خاطر بردهایش در این مسابقات، او را یک «پادشاه وحشی» لقب داده است. ماسک در مصاحبه خود در یک برنامه پادکست گفت که در طول زندگی خود به طور مختصر کیوکوشین کاراته، تکواندو، جودو و «جیو جیتسوی برزیلی» را آموزش دیده است. ماسک همچنین عکسی از خود در حال مبارزه با یک کشتی گیر سومو در گذشته به اشتراک گذاشته بود.

اما بر اساس این معیارها، زاکربرگ دوباره یک برنده آشکار در این مبارزه باقی می ماند.

پیروز مبارزه در قفس «ایلان ماسک» و «مارک زاکربرگ» چه کسی خواهد بود؟

دارایی خالص

ماسک با داشتن ثروت خالص بیش از دو برابر زاکربرگ، ثابت کرده است که به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان ظاهراً دست نیافتنی است. مدیرعامل توییتر، تاج ثروتمندترین فرد جهان خود را چند وقت پیش دوباره از برنارد آرنو پس گرفت.

با به دست آوردن بیشتر ثروت خود از سهام تسلا، افزایش ارزش شرکت خودروهای برقی در اوایل این ماه، او ۹ رتبه در میان ثروتمندان از زاکربرگ جلوتر و در مقام اول قرار دارد.

متا در مقابل توییتر

ماسک سال گذشته کنترل توئیتر را به دست گرفت و تا به حال فراز و فرودهایی را در مدیریت این شبکه اجتماعی که حدود ۳۵۳ میلیون کاربر دارد، تجربه کرده است. او پس از اخراج ۳۷۰۰ کارگر در مدت چند روز پس از انتصاب او به سمت مدیرعاملی، با بحران کارکنان مواجه شده است. ماسک از این اخراج‌ها دفاع کرد و گفت وقتی شرکت روزانه ۴ میلیون دلار ضرر می‌کرد، چاره‌ای نداشت. با قطع همکاری بسیاری از کارمندان، گروه زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی نیز آن را ترک کردند. ماه گذشته، ارزیابی سایت رسانه های اجتماعی نشان داد که از زمانی که او مالک توئیتر شده، این شبکه اجتماعی یک سوم ارزش خود را زا دست داده است.

از سوی دیگر، متا، که شامل سایت‌هایی از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام می‌شود، دارای تعداد کاربران ماهانه جهانی است که در مجموع بیش از ۳.۷ میلیارد نفر می شود و بسیار بالاتر از توییتر قرار می گیرد. در حالی که متا، که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، در ابتدای معرفی خود دچار افت شدید سهام شد و یک انتقال دشوار را پشت سر گذاشت، اما همچنان به عنوان یک بازوی قوی در رسانه های اجتماعی باقی مانده است.

در این جبهه، زاکربرگ که تا حد زیادی با سایت فیس بوک خود مسئول رشد رسانه های اجتماعی در جهان است، یک برنده آشکار محسوب می شود.

پیروز مبارزه در قفس «ایلان ماسک» و «مارک زاکربرگ» چه کسی خواهد بود؟

شرکت ها

متای زاکربرگ یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان محسوب می شود و در میان ده شرکت بزرگ سهامی عام در ایالات متحده قرار دارد. این شرکت با بیش از ۷۷۰۰۰ کارمند تا ماه مارس امسال و دارایی ۱۸۵ میلیارد دلاری، یکی از پنج شرکت بزرگ فناوری آمریکایی در کنار گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت محسوب می شود.

سال گذشته ماسک با خرید توییتر راه خود را به دنیای رسانه های اجتماعی باز کرد. جدای از این، او با شرکت خود SpaceX به اکتشافات فضایی پرداخته است و با شرکت خودروسازی تسلا که بسیار محبوب است، تسلط محکمی بر بازار خودروهای الکتریکی دارد.

در این زمینه اوضاع ماسک بهتر از زاکربرگ به نظر می رسد.

پیروز مبارزه در قفس «ایلان ماسک» و «مارک زاکربرگ» چه کسی خواهد بود؟

نتیجه نهایی

با برنده شدن زاکربرگ در سه جنبه از پنج جنبه، مخصوصا در حوزه فیزیکی و ورزشی می توان گفت مدیر عامل متا یعنی زاکربرگ برنده مبارزه این دو است. زاکربرگ که یک رزمی‌کار مشتاق است که خود را در بهترین فرم نگه می‌دارد، و نباید مشکلی در مبارزه با ماسک داشته باشد، کسی که خود اعتراف می‌کند که رژیم تمرینی منظمی ندارد.

سایت تناسب اندام Total Shape همچنین تخمین می زند که در صورت ملاقات این دو مرد در قفس، زاکربرگ برنده خواهد بود. این سایت می گوید: «مارک زاکربرگ چابکی و استقامت لازم برای از بین بردن ماسک را خواهد داشت، زیرا ماسک نمی تواند اوایل مبارزه با زور احتمالی بالاتر خود به او ضربه بزند. وقتی صحبت از تیپ بدنی ایده آل و استقامت و مهارت کلی برای مبارزه در قفس می شود، مارک زاکربرگ دست برتر را خواهد داشت. با مصرف پروتئین بالا، رژیم غذایی سالم و مهارت هایی خوب در هنرهای رزمی ترکیبی او به احتمال زیاد برنده مبارزه خواهد شد.

منبع: دیلی‌میل

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.