کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار این است تا بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی از ساعات عصر امروز وزش باد شدت بگیرد و تا ۲ روز دیگر نیز ادامه داشته باشد.

وزش باد از عصر امروز در خراسان رضوی شدت می‌گیرد/ پیش‌بینی بارش‌های پراکنده باران در برخی مناطق استان

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی پور اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز شاهد کاهش دمای هوا هستیم و انتظار می‌رود کاهش دمای هوای استان تا فردا - دوشنبه - ادامه داشته باشد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: هم اکنون هوای بیشتر نقاط استان، نیمه ابری تا تمام ابری است و بر اساس گزارش ها، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید در شهرستان های تایباد، خواف و تربت حیدریه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر در ساعت از شهرستان خواف ثبت و گزارش شده است، ادامه داد: کمترین میدان دید با ۲ هزار متر نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است.

رضایی پور بیان کرد: انتظار این است تا بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی از ساعات عصر امروز وزش باد شدت بگیرد و تا ۲ روز دیگر نیز ادامه داشته باشد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین امروز و از ساعات بعد از ظهر نواحی شرقی استان همچون سرخس، تایباد، باخرز و خواف درگیر وزش باد شدید همراه با گرد و خا ک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید با احتمال بروز خسارت خواهند بود.

وی افزود: امروز با عبور امواج ناپایدار از نیمه شمالی استان، شاهد افزایش ابرناکی و بارش های پراکنده در برخی از مناطق شمالی و نیز مرکز استان خواهیم بود.

رضایی پور با اشاره به اینکه انتظار می‌رود دمای هوا در گرمترین ساعات امروز در مشهد به ۳۰ و در خنک‌ترین ساعات نیز به ۱۹ درجه سلسیوس برسد، افزود: دمای هوای مشهد دیروز بین ۲۴ تا ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: دیروز شهرستان قوچان با ۱۶ درجه سلسیوس، خُنک ترین و مه‌ولات با ۴۱ درجه سلسیوس گرمترین مناطق استان بوده اند.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشهای دریافتی، در روز گذشته کمتر از یک دهم بارش در شهستان قوچان ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.