مسئول آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۵۸ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون از مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه جمع‌آوری شده است.

کشف بیش از ۱۵۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در نیشابور

به گزارش قدس خراسان، سمانه رمضانی اظهار کرد: ارزش این لوازم‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق تحت پوشش این دانشگاه بیش از ۶۱ میلیون ریال برآورد شده است.

مسئول آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای از تمام فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: در سه ماه نخست امسال بیش از ١٠۶ بازدید از اصناف انجام شد و بیشترین اقلام جمع‌آوری شده شامل پنکیک، ریمل، خط چشم، کرم صورت، ریمل مایع، سایه چشم، شامپو و اقلام تقویتی پوست و مو بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت و کیفیت بهداشتی کالاهای آرایشی و بهداشتی وارداتی گفت: سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ و آدرس الکترونیکی لینک برای ردیابی و شناسایی کالای قاچاق و اطمینان از ورود و نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی کالا در اختیار شهروندان است و افراد پس از مخدوش کردن قسمت هاشور شده نسبت به ثبت کد ۱۶ رقمی در سامانه پیامکی اقدام و از صحت کالا، نام کشور سازنده، تاریخ تولید و انقضای آن اطلاع یابند.

رمضانی درباره محصولات آرایشی تولید داخل نیز بیان کرد: این کالاها علاوه بر تاریخ تولید و انقضاء باید آدرس و نام کارخانه و شماره پروانه بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو را بر روی برچسب کالا داشته باشند.

مسئول آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: کارشناسان آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با حضور در اصناف مربوطه نسبت به بررسی اصالت این اقلام و جمع‌آوری لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق از سطح عرضه اقدام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.