«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (دوشنبه) در پیامی ضمن تبریک روز استقلال بلاروس به همتای خود «الکساندر لوکاشنکو»، از ادامه تحکیم اتحاد بین مسکو و مینسک خبر داد و بر مقابله مشترک این دو کشور با تهدیدات خارجی تاکید کرد.

پوتین: روسیه و بلاروس به طور جدی با تهدیدات خارجی مقابله می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی که در وب‌سایت کاخ کرملین منتشر شد، نوشت: پیوندهای دوستی برادرانه و حمایت متقابل در سال‌های سخت جنگ در آمیخته شده است و مبنای قابل اطمینانی برای روابط و اتحاد روسیه و بلاروس است. امروز که کشورهای ما به طور مشترک با تهدیدها و چالش‌های خارجی به طور جدی مقابله می‌کنند، این موضوع به طور کامل تأیید می‌شود.

پوتین خاطرنشان کرد: این تعطیلات از آنجا که با یک رویداد قابل توجه در تاریخ مشترک هر دو کشور پیوند خورده است، نه تنها برای مردم بلاروس، بلکه برای روس‌ها نیز اهمیت دارد.

در این پیام، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که اطمینان دارد با تقویت روابط دوجانبه و تحکیم بنیان‌های اتحادیه روسیه و بلاروس، می‌توانند بر هر مشکلی غلبه کرده و از منافع قانونی‌شان در عرصه بین‌الملل محافظت کنند.

بلاروس در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، استقلال خود را به‌ عنوان جمهوری بلاروس در سال ۱۹۹۱ اعلام کرد.

الکساندر لوکاشنکو در طول جنگ علیه اوکراین از روسیه حمایت کرده و به نیروهای مسکو اجازه استقرار در بلاروس را داده است.

پوتین به تازگی از استقرار بخشی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی این کشور در خاک بلاروس خبر داد و گفت که قرار است در اواخر تابستان امسال سلاح‌های بیشتری به بلاروس منتقل شود.

در پی شورش گروه واگنر در روسیه، رئیس جمهوری بلاروس نقش اساسی در ممانعت آنها در تداوم شورش داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.