معاون فرماندار کاشان گفت: خیابان گردشگری علوی و بازار مسگرهای کاشان در سال ۱۴۰۲ بازسازی و مرمت می‌شود.

معاون فرماندار کاشان: بازار مسگرهای کاشان مرمت و بازسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین هادی اکبری عصر چهارشنبه در بیستمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری ابتدا با تشریح توجه خاص دولت سیزدهم به ستاد بازآفرینی و اختصاص اعتبارات، قیر، بسته‌های تشویقی و ایجاد سامانه‌های جدید طی یکسال اخیر اظهار داشت: به منظور تخصیص سهمیه قیر شهرها، هر یک از شهرداری‌ها موظف به اعلام لیست معابر خاکی و مضمحل در سطح شهرها شدند تا با دریافت آن بهسازی معابر شهری در نقاط مختلف شهرها اجرا شود.

وی ابراز داشت داشت: محله مسجد جامع شهر مشکات به عنوان محلات هدف تدوین برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی از سوی شهرداری معرفی و ارائه گردیده که اجرای آن مورد تأیید قرار گرفت و سایر شهرداری‌های شهرستان نیز موظف هستند برنامه جامع اقدام مشترک خود را به تفکیک محلات هدف به دبیرخانه ستاد اعلام نمایند.

جانشین ستاد بازآفرینی پایدار شهری کاشان تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ بافت تاریخی و بازسازی بافت فرسوده و همچنین بومی سازی طرح‌های حمایتی، شهرداری‌ها باید بسته‌های تشویقی و حمایتی بومی سازی شده خود را در حوزه مجوزهای معماری و شهرسازی برای بررسی به فرمانداری ارائه دهند تا اجرایی شوند.

وی افزود: با توجه به ضرورت اجرای بازآفرینی و احیای بافت با ارزش تاریخی کاشان، برخی مسیرها مانند خیابان علوی و بازار مسگرها در برنامه مرمت و بازسازی سال ۱۴۰۲ قرار دارد.

اکبری تاکید کرد: لازم است به فوریت طرح‌های معماری – ترافیکی این دو مسیر تهیه و عملیات اجرایی آن شروع شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.