رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت:رویداد ملی فن دانه با هدف ارائه نیازها و جذب ایده‌های فناورانه صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در تاریخ ۲۱ تیرماه سال جاری در محل هتل نوین پلاس برگزار می شود.

برگزاری رویداد ملی فن دانه در مشهد مقدس

به گزارش قدس خراسان، مسعود نجف نجفی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش روز افزون جمعیت دنیا و افزایش سطح مصرف مواد غذایی به ویژه پروتئین حیوانی از یک سو و کاهش منابع تولید به همراه تغییرات اقلیمی از سوی دیگر از عوامل مهم در چرخه تولید مواد غذایی از جمله منابع پروتئینی حیوانی هستند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: یکی از مهم‌ترین اجزای زنجیره تولید محصولات پروتئینی حیوانی فراهم بودن نهاده‌ها به ویژه خوراک مورد نیاز برای دام طیور و آبزیان است و بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی در جهان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مورد مصرف دام طیور و آبزیان قرار می‌گیرد و صنایع خوراک دام نقش مهمی در فراوری و تهیه مواد خوراکی مورد نیاز دام طیور و آبزیان دارند.

وی ادامه داد: این صنعت در تامین خوراک آماده با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز ضمن افزایش تولید محصولات پروتئینی ،زمینه ارتقاء ایمنی و سلامت محصولات را نیز فراهم می نماید واین ویژگی مهم باعث شده است که تمام کشورهای جهان نسبت به روز کردن تکنولوژی خود اقدام و از دانش نوین در تولید محصول خود استفاده کنند در کشور ما رسیدن به تکنولوژی جدید با توجه به تحریم های موجود کارخانجات خوراک را با چالش های متفاوتی رو به رو کرده است و رفع این چالش‌ها با جذب ایده های فناورانه متخصصین مخترعین و نو آوران امکان پذیر خواهد بود.

نجف نجفی تاکید کرد: اولین رویداد ملی فناورانه خوراک دام، طیور و آبزیان با برنامه ریزی متخصصان این حوزه طراحی و به مرحله اجرا در آمد امید است ایده های فناورانه حاصل بتواند در رفع مشکلات این صنعت کارگشا بوده  و زمینه ورود شرکتهای دانش بنیان به این حوزه فراهم شود.

در ادامه این نشست فریدون کافی، رئیس اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان خراسان رضوی ضمن اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده توسط این صنعت بر اهمیت رفع چالش و مشکلات این صنایع ها اشاره کرد و گفت: رویداد فن دانه با ارائه ایده ها و طرحهای فناورانه به کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان در رفع مشکلات و چالش‌های این صنایع راهگشا خواهد بود.

همچنین نوروزی، دبیر علمی این رویداد نیز گفت: تعداد ۷۷ ایده و طرح فناورانه به دبیر خانه این رویداد ارسال و داوری طرحها انجام  و تعداد ۶ ایده به مرحله نهایی رسیده که  در روز رویداد در جمع صاحبنظران این صنعت،ایده های و طرحهای منتخب  ارائه و در پایان از سه ایده فناورانه با اهدای جوایز تقدیر به عمل خواهد آمد و این طرحها در جهت رسیدن به محصول مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.