معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: "ارس"، پلنگ ایرانی ۱۱ ساله در باغ وحش که نخستین بار در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و با تلاشهای متخصصان و دامپزشکان به رغم بیماری به زندگی ادامه داد، این روز ها به دلیل پیشرفت بیماری حال مساعدی ندارد.

حال «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد مساعد نیست

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، محمد عرفانی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ برابر اعلام متخصصان دانشگاه فردوسی مشهد و بر اساس مستندات آزمایشگاهی و پاراکلینیک (به ویژه ام آر آی مغز و پی سی آر نمونه های گرفته شده از بیمار)، بیماری قطعی ارس، ابتلای شدید به ( CDV) دیستمپر سگ‎سانان اعلام شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: به گفته همین متخصصان در سالهای گذشته به دلیل شرایط خوب نگهداری این گونه ارزشمند امکان بقا برای آن به وجود آمد، ولی در حال حاضر بیماری مذکور که پیشرونده و غیر قابل برگشت تشخیص داده شده بود، علیرغم کنترل و حمایت های درمانی انجام شده وضعیت این گونه را در شرایط ناپایداری قرار داده است.

در حال حاضر نمونه برداری های لازم وپیگیری جهت اخذ نتایج از طریق مراجع دامپزشکی در حال انجام است و امیدواریم با تلاش‌های بی‌وقفه نتیجه لازم در راستای بهبود وضعیت این گونه حاصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.