وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک درصد از درآمدهای شرکت‌ها و بانک‌های دولتی که رقم بسیار خوبی است به صندوق هنر اختصاص داده می‌شود.

اختصاص یک درصد از درآمد شرکت‌ها وبانک‌های دولتی به صندوق هنر

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان تاریخی با تمدن بالا است که در زمینه‌های ایرانی و اسلامی فرهنگ‌ساز بوده است.

وی افزود: در دوره معاصر نیز مردم چهارمحال و بختیاری در همه وقایع مهمی که در کشور رقم خورده است حضور داشتند و بزرگان این استان در آن‌ها نقش‌آفرین بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن با تقدیم بیش از ۲ هزار شهید سهم بزرگی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است.

اسماعیلی عنوان کرد: نخبگان هنری بسیار خوبی از چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف و در ادوار مختلف منشأ خیر و برکت برای کشور بودند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه ۹۰ کارنامه اقتصادی کشور مورد انتقاد بسیاری ازجمله رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشت و روابط با کشورهای همجوار، آسیای میانه و… تقریباً قطع شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در طول عمر خود دچار فراز و نشیب‌های بوده است که حوزه فرهنگ هم از این موضوع مستثنی نبوده است.

اسماعیلی بیان کرد: در حوزه فرهنگ بشدت با تعمدی شاهد حکمرانی فرهنگی هستیم، سال ۱۳۸۴ اقتصاد کتاب در کشور برابر با ۲۵۰ میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۰ اقتصاد کتاب به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و حوزه ارشاد ۳۰ میلیارد تومان در اختیار داشت.

وی تاکید کرد: حوزه حکمرانی فرهنگ در دولت به شدت تضعیف شده است و در مقابل شبکه نمایش خانگی با اقداماتی که از سال‌ها پیش شکل گرفته چندین میلیارد درآمد دارد و تولید محتوی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از اینکه از استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرکرد می‌شنوم که در شهرکرد کتابخانه مرکزی وجود ندارد باعث شرمندگی من است، مگر می‌شود در مرکز یک استان کتابخانه مرکزی نداشت.

اسماعیلی یادآور شد: تعمدا حوزه فرهنگ در کشور در سال‌های گذشته تضعیف شده است.

وی اظهار داشت: امسال در حوزه فرهنگ یک انقلاب بزرگ در حال شکل گرفتن است که با همکاری مجلس عملی می‌شود، یک درصد از درآمدهای شرکت‌ها و بانک‌های دولتی که رقم بسیار خوبی است به صندوق هنر اختصاص داده خواهد شد و وزارت نفت اولین مجموعه دولتی است که در این خصوص ورود کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ توسعه یابد با حرف بدون عمل کاری از پیش نمی‌رود.

اسماعیلی افزود: ۱۰۰ هزار هنرمند، بیش از ۶ هزار خبرنگار و حدود ۱۰ هزار فعال قرآنی در کشور تحت پوشش صندوق هنر هستند.

وی ادامه داد: آماده هستیم مشکل بیمه اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری را رفع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: دستورکار دولت توسعه نرم‌افزاری است، تصمیم بر این که هیچ پروژه جدیدی راه‌اندازی نشود، اما مگر می‌شود در استانی مثل چهارمحال و بختیاری با حجم بالای عقب ماندگی‌ها پروژه مورد نیاز استان کلنگ‌زنی نشود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر زمین خوب و مجوزهای تجاری در اختیار وزارتخانه قرار گیرد ساخت و ساز مجموعه فرهنگی را برعهده خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.