فرماندار زاهدان گفت: هیأت‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد در زاهدان بیش از گذشته و خصوصاً در ایام محرم الحرام ۱۴۴۵ تابع مصوبات شورای تأمین باشند.

اطلاعیه شورای تامین زاهدان خطاب به هیات‌های مذهبی

به گزارش قدس آنلاین، ابوذر مهدی نخعی در نشست اعضای شورای تامین زاهدان با تعدادی از اعضای هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد، با بیان این که همه دغدغه اعضای شورای تامین زاهدان هرچه باشکوه برگزار شدن برنامه‌های محرم الحرام پیش رو است، افزود: شرایط سیستان و بلوچستان با سایر استان‌های کشور از هر لحاظ متفاوت تر است، ما با دو کشور افغانستان و پاکستان بی ثبات، همسایه هستیم که شرایط این خطه از کشور را با سایر نقاط استثنا کرده و براین اساس این استان دارای شرایط و ملاحظات خاص خود است.

وی اظهار کرد: تهدید در سیستان و بلوچستان به اشکال مختلف پویا و فعال است و چند ده سرویس جاسوسی و امنیتی معاند در پشت مرزها حضور دارند و در تلاش هستند تا این استان را پاشنه آسیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کنند، در این خصوص از هیچ اقدامی روی گردان نیستند که نمونه بارز آن حمله هفته گذشته به کلانتری ۱۶ زاهدان بود.

 رئیس شورای تامین زاهدان اضافه کرد: اعضای این گروهک‌ها و سرویس‌ها، هیچ بویی از مرمت و انسانیت و محبت و جوانمردی نبرده‌اند، آن‌ها کسانی هستند که بچه شش ماهه را در بغل مادرش در چابهار شهید کردند.

وی تاکید کرد: امنیت تعارف بردار نیست، همه و خصوصا هیئت‌های مذهبی و مساجد باید کمک کنند تا امنیت به بهترین شکل در ایام محرم امسال برقرار باشد،

وی خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی و مساجد همواره ثابت کرده‌اند در همه جا پیشرو هستند چه در کمک در ایام اوج بیماری کرونا، چه در کارهای جهادی و فرهنگی و چه در مسائل دیگر، همیشه پای کار بوده و هستند و این مسئله توقع ما را از آن‌ها بالا می برد.

فرماندار زاهدان تاکید کرد: وقتی اعلام می‌شود تابع مصوبات شورای تامین باشید، این موضوع سختگیری و محدودیت نیست، تمام تلاش ما علیرغم همه تهدیدات آشکار و پنهان، هرچه باشکوه برگزار شدن برنامه‌های محرم الحرام است، برنامه دسته‌روی براساس مصوبات شورای تامین در زاهدان از پنجم محرم انجام خواهد شد و ساعت برگزاری برنامه‌ها نیز به زودی اعلام می‌شود، نباید خارج از این ساعت اعلام شده، هیئتی به فعالیت بپردازد.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم اعضای شورای تامین ملاحظات امنیتی خود را بیان و در پایان پرسخ و پاسخ نیز انجام شد و پاسخ لازم از سوی مسئولان مربوطه ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.