مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، خام‌فروشی را مهمترین چالش بخش کشاورزی و به ویژه حوزه دامپروری استان عنوان کرد و گفت: گوشت گوسفند لری بختیاری از سالم‌ترین گوشت‌های دنیاست اما نتوانستیم در این حوزه برندسازی و بسته‌بندی گوشت داشته باشیم و بسیاری از تولیدات ما در بخش‌های مختلف خام‌فروشی می‌شود.

خام‌فروشی مهمترین آسیب کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین،  حسین برزگر روز سه‌شنبه در همایش آشنایی با بازارها و روش‌های بازاریابی تولیدان عشایری کشور اظهار کرد: در حالیکه امروز ارزش تولیدات کشاورزی در اروپا به ازای هر مترمکعب آب بیش از هشت دلار است اما این رقم در کشور و استان ما کمتر از سه دلار است که این موضوع اثرات خام‌فروشی و کم‌کاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

وی از جذب ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: در سه ماه ابتدایی امسال ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان جذب و فعالیت‌های تولیدی خود را در بخش کشاورزی آغاز کردند که این سرمایه‌گذاران زیرساخت‌هایی که در حوزه منابع آب ایجاد کردند ۲ برابر اقدامات دولتی بوده از همین رو می‌طلبد در جذب و مشارکت‌دهی به بخش خصوصی بیش از پیش توجه کرد.

وی با تاکید بر تقویت ساختار غیردولتی، تصریح کرد: باید تا می‌توان فعالیت‌های خود را برون‌سپاری و حجم زیادی از مسئولیت‌ها را واگذار کنیم تا بتوان با تقویت فعالیت‌های دولت و بخش خصوصی زنجیره‌های ارزش را تکمیل و ارزش افزوده آن نصیب تولیدکننده نیز بشود.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جامعه عشایری استان در تولیدات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول کشاورزی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان به همت ۷۹ هزار بهره‌بردار در استان تولید شد که از این میزان سهم عشایر ۳۰ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار مرتع در استان داریم که دام عشایر از این مراتع تغذیه می‌کنند و از همین رو گوشت خوبی تولید می‌شود و می‌تواند به برند مهمی تبدیل شود.

برزگر با بیان اینکه سال گذشته بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی ۵۰ درصد دام استان تعدیل و بخش زیادی از آن قاچاق شد، اظهار داشت: تولید و تولیدکننده، عشایر و دامدار برای ما ارزشمند هستند و باید زیرساخت‌های مناسبی برای تولید در اختیار آنها گذاشته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.