استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه انتقال آب دریای عمان به استان شتاب می‌گیرد، گفت: دو پیمانکار در حال بازگشایی محور اجرای خط انتقال هستند.

بازگشایی محور اجرای خط انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد قناعت با تشریح دیدار کاری خود با مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن ایران اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته و قول مساعد شرکت تأمین آب صنایع و معادن ایران(ایمواسکو)، عملیات اجرایی پروژه انتقال آب دریای عمان به استان شتاب می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کمبود آب، تأمین آب و خشکسالی‌های متمادی طی سال‌های اخیر از مهمترین دغدغه‌ها و مسایل استان است، اظهار داشت: در راستای پاسخ به این دغدغه و تأمین آب برای استان‌های شرقی کشور(سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی) طرحی در دولت در دست اجراست.

قناعت اظهار کرد: موضوع انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان که مصوبه مجلس را دارد با اهتمام دولت به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی تعمیم داده شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت تأمین آب صنایع و معادن ایران(ایمواسکو)مجری طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی است، تصریح کرد: دیدار با مدیرعامل ایمواسکو با هدف بررسی راهکارهای شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه انتقال آب صورت گرفت.

قناعت ادامه داد: خط انتقال آب دریای عمان از جنوب خراسان جنوبی که وارد می‌شود از شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند و قاین عبور کرده و از استان خارج می‌شود و به سمت خراسان رضوی ادامه می‌یابد و این خط اصلی انشعاباتی دارد که شهرستان‌های دیگر استان را هم شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه طول این خط اصلی در سطح استان 500 کیلومتر است، متذکر شد: اجرای این پروژه در دو قطعه برنامه‌ریزی شده که قطعه اول حدفاصل نهبندان تا سربیشه و قطعه دوم از سربیشه تا قاین اجرا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه پیمانکار دو قطعه مشخص شده، اظهار داشت: دو پیمانکار در حال بازگشایی محور اجرای خط انتقال هستند.

قناعت با اشاره به برنامه بازدید مدیرعامل ایمواسکو از روند اجرای پروژه که به زودی انجام خواهد شد، گفت: بنا به مذاکرات صورت گرفته در این جلسه مقرر شد روند اجرای کار شتاب گیرد تا در دهه فجر امسال شاهد آغاز عملیات لوله‌گذاری در محورهای داخلی استان باشیم.

وی ادامه داد: با تحقق این مهم، کارها بر اساس برنامه مصوب طرح پیش خواهد رفت و تا پایان سال 1403 شاهد بهره‌برداری از خط انتقال آب دریای عمان در داخل استان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه انتقال آب از پروژه‌های زیرساختی مهم استان است، خاطرنشان کرد: سهم استان خراسان جنوبی از این طرح در فاز اول 60 میلیون مترمکعب است.

قناعت با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی در افق طرح تا سه برابر -180 میلون مترمکب- قابل افزایش است، افزود: این آب نیازهای بخش‌های شرب، صنایع و معادن استان را پوشش خواهد داد.

وی اظهار امیدواری کرد: با اهتمام شرکت مجری و پیمانکاران طرح، شاهد سرعت در عملیات اجرایی پروژه و بهره‌برداری از آن طبق جدول زمان‌بندی تعیین شده باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.