رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در مصر اعلام کرد که برای دستیابی به آرمان فلسطین باید به تفرقه‌ها پایان داده و با وحدت با اشغالگری مبارزه کرد.

محمود عباس خواستار وحدت گروه‌های فلسطینی در برابر اشغالگران شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه طی سخنانی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در شهر «العلمین» مصر تاکید کرد: تمامی گروه‌های فلسطینی باید مسئولیت ملی خود در برابر تجاوزات وحشیانه و مستمر «اسرائیل» انجام داده و با وحدت ملی در برابر اشغالگری ایستاده و از حقوق و مقدساتمان دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین «WAFA»، محمود عباس در نشست مصر اعلام کرد: برای دستیابی به آرمان فلسطین باید به تفرقه‌ها پایان داده و با وحدت با اشغالگری مبارزه کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در شهر العلمین مصر خاطرنشان کرد: در سایه خرد سیاسی و اراده مصمم مردم فلسطین، ما به عنوان یک عضو کامل به ۱۳۰ کنوانسیون و سازمان بین‌المللی پیوسته و به مبارزه خود برای عضویت کامل در سازمان ملل ادامه می‌دهیم.

عباس تصریح کرد: باید برای دستابی به منافع و آرمان‌های ملی مردم فلسطین به درگیری و شکاف‌های داخلی پایان داده و با وحدت و اتحاد به هدف خود دست یابیم.

گفتنی است نشست امروز دبیران کل گروه‌های فلسطینی در شهر العلمین واقع در شمال مصر با دعوت و فراخوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد.

و به نوشته رسانه‌های فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی و دو گروه سیاسی «الصاعقه» و «الجبهه الشعبیه» وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین از شرکت در این نشست خودداری کردند.

در همین ارتباط، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از برگزاری نشست‌هایی که به وحدت گروه‌های سیاسی فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی منجر شود، اعلام کرد که برگزاری چنین نشست‌هایی فرصتی برای اتخاذ مواضعی ملی یکپارچه علیه متجاوزان است.

در همین ارتباط، پس از برگزاری نشست ۴ ساعته رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره، «ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان بیانیه پایانی این نشست را قرائت کرد.

بر اساس این بیانیه، گروه‌های فلسطینی این نشست را گام نخست گفتگو عنوان کردند. شرکت‌کنندگان در این نشست از تمامی گروه‌های فلسطینی خواستند که کمیته‌ای را جهت تکمیل گفتگو پیرامون مسائل و پرونده‌های گوناگون، با هدف پایان‌دادن به تفرقه موجود و تحقق وحدت ملی، تشکیل دهند.

ابومازن در سخنان خود ابراز امیدواری کرد که به زودی نشستی با حضور گروه‌های فلسطینی در قاهره، جهت اعلام پایان تفرقه میان آنان، برگزار شود.

نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در حالی در قاهره برگزار شد که برخی گروه‌های فلسطینی حاضر به شرکت در این نشست نشدند و آن را تحریم کردند. از جمله گروه‌هایی که این نشست را تحریم کردند، جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود. پیش‌تر این گروه‌ها اعلام کرده بودند که به دلایلی چون تداوم بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری از سوی تشکیلات خودگردان، این نشست را تحریم خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.