وزیر کشور عراق گفت: ۱۲۰ گیت اضطراری برای اربعین در پایانه زرباطیه ایجاد می‌شود.

اظهارات وزیر کشور عراق در مورد تامین زیرساخت های اربعین

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالامیر الشمری»، وزیر کشور عراق در نشست مشترک وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در شهر مهران گفت: جمهوری عراق برای برپایی یک اربعین باشکوه آمادگی کامل دارد.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در توسعه زیرساخت‌های اربعین در ایران و عراق اظهار کرد: برادران ما در استان ایلام و استاندار ایلام و استاندار واسط اقدامات ارزشمندی در جهت توسعه زیرساخت‌های پایانه‌ها انجام داده‌اند.

وزیر کشور عراق گفت: بیش از ۱۲۰ گیت اضطراری برای تردد زوار در روزهای پر تردد در پایانه زرباطیه پیش بینی شده است تا کار تردد زوار تسهیل یابد.

عبدالامیر الشمری همچنین از تکمیل سالن‌ها و سایبان‌های مستقر در پایانه مرزی زرباطیه تا دو هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار پیش‌بینی شده است. 

وی با تأکید بر تأمین تانکرهای حاوی آب شرب، ماشین های امدادی و استمرار قرارگاه مشترک اربعین دو کشور بیان کرد: با تعامل خوب استانداران دو استان ایلام و واسط بسیاری از مشکلات حل شده است، آمادگی داریم تا پشتیبانی لازم از استانداران دو استان واسط و ایلام صورت گیرد.

محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق نیز در این نشست با اشاره به نیاز زوار به آب و یخ در ایام اربعین گفت: انتظار داریم مسئولان ایرانی در تامین آن بویژه در مرز زرباطیه به کمک مقامات عراقی بشتابند.

وی تاکید کرد: تامین ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزار بطری آب در پایانه مرزی زرباطیه نیاز است که باید مسئولان ۲ کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین بر تامین تانکر آب و یخ و ایجاد کارخانه یخ در ۲ سوی مرز تاکید کرد.

استاندار واسط استقرار آمبولانس و نیروهای امدادی و خدماتی در مرز زرباطیه را خواستار شد تا بتوان به حوادث احتمالی خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.