یک مقام آمریکایی گفت که آمریکا عمیقا نگران تشدید خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی است.

ابراز نگرانی آمریکا از تشدید خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اندرو میلر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اسرائیل و فلسطین گفت که مقامات اسرائیلی "باید اقدامات فوری برای مهار تنش در سرزمین های فلسطینی انجام دهند.

اندرو میلر این اظهارات را در بازدید از شهر تورموس ایا در استان رام الله گفت.

بر اساس گزارش ها، وی در این شهر با ساکنان محلی فلسطینی از جمله برخی از شهروندان آمریکایی دیدار کرد تا درباره خشونت شهرک نشینان گفتگو کنند.

وی مدعی تعهد قاطع آمریکا به ترویج آزادی، عدالت، کرامت و رفاه برابر برای فلسطینی ها و اسرائیلی ها شد

چند رسانه عربی زبان از جمله پایگاه خبری نیوپرس روز چهارشنبه نوشتند که گروهی از شهرک نشین های اشغال گر امروز با حمایت نظامیان صهیونیست وارد مسجد الاقصی شدند.

خبرگزاری فلسطینی سما نوشت که اسحاق واسرلاوف یکی از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در میان تعرض کنندگان بوده است.

پایگاه خبری فلسطین الیوم نیز به نقل از منابع عربی زبان از یک عملیات تیراندازی به اشغالگران صهیونیست ساکن شهرک نشین های مستقر در مناطق اشغالی فلسطین در کرانه باختری خبر داد و نوشت این عملیات در نزدیک ایست بازرسی الحمراء در منطقه الاغوار در کرانه باختری رود اردن رخ داده است.

بر اساس گزارش های اولیه، این عملیات علیه یک اتوبوس حامل اشغالگران صهیونیست رخ داد و طی آن چند نفر از آنان زخمی شدند.

همزمان «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه از مرز فلسطین اشغالی با لبنان بازدید کرد. کانال 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در این بازدید، اوری گوردین فرمانده ارتش رژیم در منطقه شمال فلسطین اشغالی و شای کلبر فرمانده منطقه نظامی الجلیل، هزتری هالیوی را همراهی کردند.

بر اساس این گزارش، هالیوی همچنین از دیوار امنیتی که ارتش این رژیم در حال ساخت در مرز با لبنان است بازدید کرده است. افسران صهیونیست در حضور هالیوی طرحی امنیتی منطقه شمال و افزایش امنیت ساکنان آن منطقه را ارزیابی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.