در پی بروز برخی شایعات در خصوص هنرستان ماندگار سروش در ناحیه ۴ شهر اصفهان، اداره‌کل آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای صادر کرد.

توضیحات آموزش و پرورش اصفهان درباره هنرستان سروش

به گزارش قدس آنلاین،  در پی بروز برخی شایعات در خصوص هنرستان ماندگار سروش در ناحیه ۴ شهر اصفهان، اداره‌کل آموزش و پرورش اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است، هنرستان سروش یکی از مدارس ماندگار شهر اصفهان است که در دهه چهل شمسی احداث شده است. زمین این هنرستان موقوفه آستان مقدس امامزاده شاه‌میرحمزه بوده که آموزش و پرورش در آن زمان برای احداث این هنرستان، زمین را اجاره و ساختمان مدرسه را در آن احداث می‌کند و مقرر می‌شود، آموزش و پرورش سالانه، اجاره‌بهای مربوط به این زمین را به اوقاف و تولیت امامزاده پرداخت کند.

این رویه اجاره پرداخت تا ابتدای دهه ۹۰ شمسی ادامه داشته است، اما از آن سال به دلیل مشکلات مالی، آموزش و پرورش نتوانست که این اجاره‌بها را پرداخت کند که این موضوع منجر به انباشت بدهی از آن سال شده بود.

در پی بروز این موضوع، تولیت آستان شاه‌میرحمزه و اداره اوقاف و امور خیریه با طرح شکایت از آموزش و پرورش، درخواست خلع‌ید، پرداخت معوقات اجاره و همچنین بازگرداندن ۱۰ هزار متر از زمین‌های هنرستان را برای توسعه حرم و امور فرهنگی را ارائه کردند که پس از طرح و اقامه دعوا و همچنین رایزنی‌های گسترده مسؤولان آموزش و پرورش، در نهایت مقرر شد که ۳ هزار متر از ۱۰ هزار متر زمینی که در شکایت درخواست اعاده شده بود، به تولیت آستان از فضای حیاط هنرستان تعلق گیرد و اداره اوقاف نیز از درخواست خلع‌ید و همچنین طلب ۳۰ میلیارد ریالی خود در این موضوع صرف‌نظر کند.

لازم به ذکر است، در این مورد مناقشه، هیچ‌کدام از ساختمان‌‍‌های هنرستان سروش از مالکیت آموزش و پرورش خارج نشده و فرایند آموزش در آن‌ها به‌صورت عادی دنبال خواهد شد.

در سال‌های گذشته و پیش از استقرار دولت جدید نیز، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه درحالی‌که فضای آموزشی یکی از معضلات و چالش‌های اساسی آموزش و پرورش در شهر اصفهان بوده است، با توجه‌به وقفی بودن برخی مدارس به علت عدم پرداخت اجاره‌بها، فضاهای آموزشی و مدارسی همچون مریم بیگم، حاتم بیک، چمران، تعاونی آموزش و پرورش ناحیه ۴ شهر اصفهان را از تملک آموزش و پرورش خارج ساخته است.

در خصوص برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تبدیل این فضا به قبرستان، به اطلاع می‌رساند که در جلسات فی‌مابین، تولیت امامزاده، توسعه حرم و استفاده به‌عنوان فضای فرهنگی را دلیل اقدام برای گرفتن این زمین از آموزش و پرورش عنوان کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    به خدا این صندلی مدیریت اینقدر ارزششو نداره موندن به چه قیمت؟ ضمنا اقای نریمانی خوب مداحی هاتونو بکنید انشاءالله که درسته