مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خبر داد. 

تفاهم نامه همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی امضا شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی اظهار کرد: تحقق سند سیاست‌های کلی اشتغال و آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی، توسعه و ارتقاء همکاری‌های دو جانبه به منظور فراهم کردن زمینه‌های ارتباء مهارت‌های صنایع‌دستی، همکاری و مشارکت در اجرای آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار، به منظور هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت بالقوه دو دستگاه، شناسایی مشاغل موجود و آینده پژوهی در حوزه‌های مشاغل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیازسنجی، برنامه‌ریزی ساماندهی و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی و ارزشیابی از جمله اهداف این تفاهم نامه است. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین راه‌اندازی مراکز مشترک مهارتی با همکاری بخش خصوصی و دولتی در سطح شهرستان‌های استان با توجه به پتانسیل موجود، راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی به منظور احیای هنرهای سنتی و صنایع‌دستی منسوخ شده یا در معرض منسوخ شدن از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. 

موسوی تصریح کرد: به منظور اجرای صحیح و دقیق مفاد این تفاهم‌نامه و نحوه بررسی مدارک صادره از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و پذیرش توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بازار کار مرتبط، کمیته متشکل از نمایندگان تام الاختیار تشکیل خواهد شد. 

وی با اشاره به تعهدات مشترک در این تفاهم نامه گفت: اعتباربخشی به گواهینامه‌های صادره توسط دو دستگاه برای مشاغل مرتبط با فعالیت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، استفاده از امکانات و ظرفیت نیروی انسانی متخصص برای اجرای دوره‌های آموزشی ویژه مربیان کشوری در حوزه تخصصی صنایع‌دستی و گردشگری و استفاده از فضاها و امکانات و ظرفیت‌ نیروی انسانی متخصص برای اجرای آزمون‌های ادواری و جامع گردشگری از تعهدات مشترک این تفاهم نامه است. 

این تفاهم‌نامه توسط سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و امیر دائی صراف مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی امضا و مبادله شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.