معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان گفت: جشن خودکفایی ۲ هزار خانوار کمیته امداد در این استان امسال برگزار می‌شود.

جشن خودکفایی ۲ هزار خانوار کمیته امداد در گلستان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی نظری  اظهارداشت: با ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امسال جشن خودکفایی ۲ هزار خانوار کمیته امداد در استان گلستان برپا می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان گفت:‏ ما رتبه هشتم کشور را در بحث اشتغال داریم و وظیفه ایجاد ۵۰ درصد اشتغال استان گلستان را هم برعهده داریم و از این نظر جزو استان‌های قوی محسوب می‌شویم.

نظری تاکید کرد: امسال تعهد ایجاد ۵ هزار اشتغال را داریم که قول ۱۳هزار اشتغال را به کشور دادیم و برای ایجاد اشتغال پایدار نظارت بر طرح‌ها را به جد دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هر ساله برای شغل‌های مختلف دوره‌های  آموزشی لازم را اجرا می‌کنیم و برای حمایت از کسب و کارها علاوه بر تسهیلات از بانک‌ها از صندوق امداد ولایت که خیران هم در آن فعال هستند، تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

نظری افزود: تعهد ما این است که سالانه ۱۰درصد افراد زیرپوشش را به اشتغال پایدار یا به بازنشستگی برسانیم و از حمایت ما خارج شوند و امسال جشن خودکفایی ۲هزار خانوار را تا پایان سال برگزار می‌کنیم.

وی به طرح اشتغال‌زایی از جمله حمایت از طرح‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: طرح‌های سراسری مانند آموزش خلبانی پهپاد، واگذاری تراکتور و وانت‌های یخچال‌دار از دیگر طرح‌های حمایتی است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان همچنین از اجرای طرح پنل خورشیدی در استان خبر داد و افزود: این پنل برای تولید برق و فروش آن به شرکت توزیع برق اجرایی شده و در حال حاضر شرکت توزیع کیلوواتی ۲۲۰۰ این برق‌ها را از مددجویان خریداری می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.