مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه برای جابجایی زائران اربعین استان به مرز ۳۵۰ اتوبوس نیاز است، گفت: تنها ۶۰ اتوبوس در اختیار داریم.

کمبود شدید اتوبوس برای زائران اربعین در سمنان

به گزارش قدس آنلاین، احسان منصور کیایی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی راهداری استان سمنان ضمن اشاره به شرایط حمل و نقل عمومی استان در آستانه اربعین، تاکید کرد: حدوداً ۳۵۰ اتوبوس برای تردد زائران استان به مرز نیاز است.

وی با بیان اینکه شش الی هفت هزار نفر زائر از استان سمنان راهی مرزهای کشورمان می‌شوند، ابراز کرد: کل ناوگان اتوبوسی استان سمنان ۱۱۵ دستگاه اتوبوس است که ۶۰ دستگاه قابلیت جابجا کردن مسافران را دارد.

مدیرکل راهداری استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود جوابگوی این حجم از زائران نیست، تاکید کرد: به خصوص بعد از شیوع کرونا، حجم زائران اربعین استان افزایش چشم گیری خواهد داشت.

کیایی با بیان اینکه آمادگی وجود دارد که بتوانیم اتوبوس برای زائران فراهم کنیم، ابراز کرد: بخشی از مسافران و زائران اربعین امسال از طریق فرودگاه‌های سمنان و شاهرود جابجا خواهند شد که نوعی کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار این امکان، از مقوله قطار و حمل و نقل ریلی هم بهره گیری می‌شود، افزود: راه آهن شمالشرق (۱) قول مساعد همکاری برای جابجایی زائران را داده است لذا به نظر نمی‌رسد که مشکلی را شاهد باشیم.

مدیرکل راه داری و حمل نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: انجمن صنفی رانندگان استان و دیگر فعالان حمل و نقل بار و مسافر استان در اربعین سال گذشته هشت کامیون را به صورت رایگان برای انتقال مایحتاج مورد نیاز موکب‌های استان اختصاص دادند که خوشبختانه کمک خوبی برای ما بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.