معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته حدود ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید به این حوزه تخصیص داده شده بود که درنهایت حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان محقق شد.

جذب ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع داخلی برای صنایع و تولید استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی امروز در حاشیه نشست اقتصادی در مشهد اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۰۶ هزار شغل خالص ایجاد شده است که در مقایسه با دیگر استان‌ها با اختلاف زیادی در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته به طور متوسط به ۷.۳ درصد کاهش پیدا کرد که حاصل فعالیت‌ها در قالب احیا واحدهای راکد، به بهره‌برداری رساندن این واحدها و راه‌اندازی واحدهایی بود که اکثر کار آن‌ها انجام شده بود.

وی در خصوص اقدامات دولت در استان جهت احیاء واحدهای تولیدی راکد عنوان کرد: برنامه‌ای دو ساله در این حوزه جهت احیاء واحدهای راکد استان هدف‌گذاری شده بود که آمارها تا تیرماه نشان می دهد ۳۱۰ واحد راکد در بخش‌های مختلف احیا شدند.

چمندی ادامه داد: سعی شده برای تامین مالی شرکت‌های متوسط به پایین از منابع بانکی استفاده شود. سال گذشته حدود ۶۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید به این حوزه تخصیص داده شد و به طور کلی دریافت حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان محقق شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در استان خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های دولت فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در سطح منطقه بوده که این موضوع در رشد صادرات و آسان‌تر شدن واردات مواد اولیه دیده می‌شود. به‌دلیل نزدیکی خراسان رضوی با آسیای میانه سعی شد نقش فعالی در این زمینه داشته باشیم و توافقات رئیس جمهور در آسیای میانه را پیگیری کنیم. یکی از مزیت‌های رفت‌وآمدهای خارجی شناساندن بازار ایران به کشورهای منطقه و پرداخته شدن به قدرت اقتصادی ایران و استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.