مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر استان ۶۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی با امکان تردد در مسیر مشهد- تهران و یا مشهد –مهران دارد و برای خدمت رسانی در ایام اربعین با کمبود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه هستیم.

خراسان رضوی برای سفرهای اربعین با کمبود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت اظهار کرد: ۹۰ درصد زائران و مسافران در دهه آخر صفر و اربعین در مسیر مشهد از طریق جاده تردد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته ناوگان اتوبوسی جاده ای دچار فرسودگی شده است و با وجود ابلاغ واردات ناوگان زیر پنج سال اما در بازه زمانی اربعین امکان این واردات و تامین ناوگان از این طریق فراهم نیست.

وی با اشاره به راهکارهای تامین ناوگان جاده ای گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در بخش سرویس کارخانه ها و معادن استان فعالیت دارند که با هماهنگی صورت گرفته این تعداد و بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری به بخش حمل و نقل مسافر جاده‌ای اختصاص می‌یابد تا کمبود ناوگان یاد شده تامین شود.

شهامت افزود: در راستای رفع کمبود ۴۰۰ دستگاه ناوگان اربعین، امسال مقرر شد ۱۰۰ دستگاه ناوگان از کشور ترکیه به صورت اجاره و با هزینه دلاری در مسیر مشهد- مهران به کار گرفته شود که به واسطه برخی هزینه‌های سربار بالا و استجاری بودن این ناوگان هزینه بلیت این اتوبوس از مشهد تا مهران حدود ۱۸ میلیون ریال خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: برنامه ریزی برای اجاره ناوگان از کشور پاکستان نیز صورت گرفته بود که به دلیل راست فرمان بودن این اتوبوس‌ها با مخالفت فنی متولیان امر مواجه شد.

وی گفت: امسال مقرر شد زائران اربعین افغانستانی به وسیله اتوبوس‌های این کشور به صورت مستقیم از مرز دوغارون تا شلمچه سفر کنند و به عتبات عالیات مشرف شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.