روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که تعداد مجروحان و کشته‌شدگان روسی و اوکراینی از زمان آغاز جنگ تاکنون چیزی در حدود نیم میلیون نفر است.

نیویورک‌تایمز: تعداد مجروحان و کشته‌شدگان در اوکراین قریب به نیم میلیون نفر است

به گزارش قدس آنلاین، مقام‌های آمریکایی ادعا کردند که تخمین‌زدن تعداد کشته‌شدگان همچنان دشوار است؛ چرا که روسیه این تعداد را کمتر از میزان واقعی آن اعلام می‌کند. آنها گفتند تعداد مجروحان و کشته‌شدگان از زمان آغاز ضد حمله اوکراین بسیار بیشتر شده است.

این مقامات مدعی شده‌اند تعداد کشته‌شدگان روسی چیزی درحدود ۱۲۰۰۰۰ نفر و تعداد مجروحان این کشور غریب به ۱۸۰۰۰۰ نفر است. آنها همچنین تعداد کشته‌شدگان اوکراینی را چیزی نزدیک به ۷۰۰۰۰ نفر و مجروحان این کشور را در حدود ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ تن تخمین زده‌اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز تعداد نیروهای روس بسیار بیشتر از نیروهای اوکراینی است. این روزنامه نوشت که روسیه به ازای هر نفر از نیروهای اوکراینی، سه نفر را در جبهه در اختیار دارد.

نیویورک‌تایمز همچنین نوشت که اوکراین چیزی در حدود ۵۰۰۰۰۰ نیرو و روسیه نیز قریب به ۱۳۳۰۰۰۰ نیرو تحت اختیار خود دارند.

مقامات آمریکایی و اروپایی عنوان کردند که در دو هفته ابتدایی ضد حمله اوکراین به روسیه، بیست درصد از تمامی تسلیحات ارسالی به اوکراین آسیب دیده یا نابود شده‌اند. به گفته این مقامات هزاران تن این در عرض این دو هفته جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.