قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز سه شنبه ششم آوریل ۲۰۲۲ (هفدهم فروردین ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱) + عکس

نزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه با اختصاص عکس اصلی صفحه نخست خود به سخنرانی جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پارلمان این قاره، از اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا برای روسیه خبر می دهد. این روزنامه همچنین می گوید ارتش روسیه و اوکراین در روزهای آینده نبردی تعیین کننده را در شهر دونباس با یکدیگر خواهند داشت. این روزنامه تصمیم مولداوی برای بستن حریم هوایی خود بر روی هواپیماهای روسی را نیز بازتاب داده است.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به «نطق آتشین» ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین که به صورت آنلاین در صحن علنی شورای امنیت سازمان ملل سخن می گفت پرداخته است. این روزنامه لحن پر از انتقاد زیلسنکی از رهبران دیگر کشورها برای کمک نکردن به اوکراین در مقابل روسیه را نکته جالب توجه در سخنان او ارزیابی کرده است. لس آنجلس تایمز همچنین در گزارشی اعلام می کند که اگر مردم آمریکا از بالا رفتن قیمت سوخت در این کشور به رقم ۶ دلار برای هر گالن ناراضی هستند احتمالا باید منتظر رقم ۱۱ دلار باشند!

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا در گزارشی به انتقاد از مقامات این کشور در تنها گذاشتن اوکراین پرداخته است. این روزنامه می گوید اوکراین بارها از کانادا در خواست کرده تا برای این کشور موشک ارسال کند، اما مقامات کانادایی چیزی به جز حرف تحویل آن ها نداده اند. نشال پست همچنین در گزارشی به درخواست کانادا از دو غول حوزه فناوری یعنی گوگل و فیسبوک برای پرداخت هزینه به محتوای تولید شده توسط کانادایی ها اشاره می کند.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به ورود اولین گروه از پناهجویان اوکراینی به ژاپن خبر می دهد. این روزنامه با انتخاب تیتر «فرش قرمز ژاپن برای پناهجویان» از ورود ۲۰ اوکراینی توسط هواپیمای دولتی ژاپن به توکیو خبر می دهد. ژاپن تایمز همچنین دلایل برخورد چین با اقلیت های مختلف در این کشور را زیر ذره بین برده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به انتقاد از نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم پرداخته که در سخنان خود در محکومیت آنچه قتل عام غیر نظامیان توسط نیروهای روسیه در شهر بوچا ادعا می شود، نامی از روسیه و ولادیمیر پوتین نیاورده است. این روزنامه همچنین از چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای فروش سیستم موشکی دفاعی arrow ۳ به آلمان می گوید، و همچنین از به اعدام محکوم شدن یک زن اسرائیلی در امارات به جرم حمل کوکائین خبر می دهد.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند گزارش صفحه نخست خود را به گسترش بحران دولتی در کشور همسایه این کشور یعنی سری لانکا اختصاص داده و از استعفای ۵۰ قانون گذار از دولت سری لانکا خبر می دهد. این روزنامه همچنین از مسدود شدن ۲۲ کانال خبری در یوتیوب توسط دولت هند می گوید که به گفته مقامات امنیتی این کشور دلیل این امر، انتشار اخبار جعلی توسط این کانال ها در یوتیوب بوده که برای امنیت ملی هند مضر تشخیص داده شده است.

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی گزارشی توسط خبرنگار خود در لهستان به چاپ رسانده که درآن از اتحاد مردم این کشور با مردم اوکراین در رویارویی با روسیه گفته شده است. خبرنگار این روزنامه می گوید مردم لهستان با وجود تمام خصومت هایی که درتاریخ دو کشور دیده می شود، اما در مقابل دشمن مشترک یعنی روسیه متحد هستند. یواس ای تودی همچنین گزارشی در خصوص آمار بسیار بالای اجبار به تخلیه خانه مستاجران در آمریکا که در بین آن ها زنان سیاهپوست بیشترین تعداد را دارند منتشر کرده است.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه عکس اصلی صفحه نخست خود را به سخنرانی ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین به صورت آنلاین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اختصاص داده است. این روزنامه با بازتاب صحبت های او پاسخ نماینده روسیه در سازمان ملل به او و دعوتش به پذیرفتن شروط روسیه و امضای توافقنامه صلح را نیز منعکس کرده است. این روزنامه همچنین از رایزنی آمریکا با مقامات اندونزی برای اجازه ندادن به ورود ولادیمیر پوتین به این کشور برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ خبر می دهد.

دیلی تلگراف

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به تایگر وودز گلف باز افسانه ای که قصد دارد در تورنمنت آینده این رشته شرکت کند اختصاص داده است. این روزنامه اما گزارش اصلی صفحه نخست خود را همانگونه که پیش بینی می شد به سخنرانی آنلاین ولودومیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشست شورای امنیت سازمان ملل اختصاص داده و جمله او که «یا جلوی پوتین را بگیرید یا سازمان ملل را منحل کنید» را به عنوان تیتر اصلی خود انتخاب کرده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین در گزارشی به ادامه گسترش بحرانی ویروس کرونا در شهر شانگهای این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید بعد از گرفتن تست از ۲۵ میلیون اهالی شهر شانگهای بیش از ۱۳ هزار نفر مبتلای جدید به کرونا تشخیص داده شده اند که تعداد کل مبتلایان را به ۷۳ هزار نفر رسانده، و مقامات این شهر را برای تامین بیمارستان و درمان آن ها به تکاپو انداخته است. این روزنامه همچنین به انتقاد از تلاش آمریکا و اتحادیه اروپا بر اعمال تحریم های جدید بر روسیه پرداخته و نتیجه آن را ادامه بحران اوکراین قلمداد کرده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.