معاون شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که این کشور هیچ گزینه‌ای جز نابودی نظام سیاسی متخاصم در کی‌یف ندارد در غیر این صورت، غرب روسیه را تکه تکه خواهد کرد.

مدودف: اگر رژیم زلنسکی را از بین نبریم غرب روسیه را تکه‌تکه می‌کند

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که شکست غرب در اوکراین قطعی است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «غرب تا زمانی به حمایت از کی‌یف ادامه خواهد داد که به منافعش لطمه وارد نشود».

مدودف اضافه کرد: «این موضوع زمان بر خواهد بود و مقامات غربی تغییر خواهند کرد و نخبگان آنها خسته خواهند شد و مجبور به برگزاری مذاکرات درباره اوکراین و توقف درگیری‌ها خواهند شد».

معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت: «جنگ تا گسسته شدن دولت کنونی اوکراین متوقف نخواهد شد حتی اگر این موضوع چند سال یا چند دهه ادامه یابد».

وی ادامه داد: «هیچ گزینه‌ای جز نابودی نظامی سیاسی متخاصم در کی‌یف نداریم در غیر این صورت غرب، روسیه را تکه تکه خواهد کرد».

مدودف افزود: «جنگ در اوکراین برای غربی‌ها هزینه بر و غیر ضروری بوده اما برای ما جنگی موجودی به شمار می‌آید».

ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد. علی‌رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. 

«نیویورک تایمز» گزارش داده به دلیل تلفات بالا در ضدحملات اوکراین، تعداد اوکراینی‌هایی که در تلاش برای فرار از خدمت هستند، افزایش یافته و کی‌یف برای پر نگه داشتن صفوف خود به اعماق جامعه ورود کرده است. روزنامه آمریکایی با استناد به برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی گزارش داده بیش از ۱۵۰ هزار نیروی اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز درگیری‌ها در اوکراین) کشته و زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، گارد مرزی اوکراین گفته به طور میانگین ۲۰ نفر روزانه به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت می‌شوند. رئیس‌جمهور اوکراین بعد از مطرح شدن موارد فساد، روسای مراکز سربازگیری در همه مناطق اوکراین را اخراج کرد. 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    همین الانش هم دخل روسیه اومده ولی این روزگاره که زیر نقاب غرب و ناتو داره کارش رو میکنه