اعضای نهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی الزامات حضور موفق ایران در نمایشگاه شانگهای و پیگیری توافقات سفر رییس جمهور به آفریقا برگزار شد.

نهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری روز یکشنبه به ریاست مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد با دو دستور کار بررسی الزامات حضور موفق در نمایشگاه شانگهای و بررسی و پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور به آفریقا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای نشست با اشاره به حضورکشورمان در نمایشگاه واردات شانگهای در سال گذشته به ضعف ها و قوت های این حضور پرداخته شد تا با برطرف شدن کاستی ها، حضور در نمایشگاه سال جاری با کیفیت بهتری میسر شود.

هماهنگی برای نیاز سنجی اقلام نمایشگاهی، درنظر گرفتن تسهیلات برای شرکت های داوطلب حضور در نمایشگاه و همچنین ساماندهی صدور روادید برای شرکت کنندگان از جمله ملاحظات مربوط به حضور در نمایشگاه بود.

در ادامه گزارشی از نتایج سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به سه کشور کنیا، زیمبابوه و اوگاندا ارائه شد که اشاره به امضای بیش از ۵۰ یادداشت تفاهم و سند همکاری با این سه کشور در حوزه های مختلف نفت و انرژی، محصولات کشاورزی و دامی، صادرات ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت و معدن، اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی ،صدور خدمات فنی و مهندسی و لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای اجرایی نمودن این اسناد داشت.

در پایان هم مهدی صفری با اشاره به اهمیت کار با کشورهای حوزه آفریقا بر فعال شدن هرچه بیشتر کمسیون های مشترک و پیشبرد اهداف این کمیسیون ها تاکید کرد.

همچنین صفری از حاضران در جلسه خواست چشم انداز توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی را فراگیر کرده و ظرفیت ها و نیازهای دیگر کشورهای آفریقایی هم مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته تا گستره سرمایه گذاری و ایجاد خطوط تجاری و اقتصادی در بخش وسیعی از آفریقا برای کشورمان فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.