صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس پنجشنبه شب در یک گفت وگوی مفصل تلویزیونی گفت: ما امروز وارد نبرد آزادسازی مسجد الاقصی شدیم و همه مسلمانان، عرب‌ها و فلسطینی‌ها باید در این نبرد سهیم باشند.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: وارد نبرد آزادسازی مسجد الاقصی شدیم

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از ایرنا، العاروری که با شبکه ماهواره‌ای الاقصی سخن می گفت، افزود: از شهادت استقبال می‌کنیم همانند همه کسانی که قبلا به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد:ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و ملت فلسطین هیچ وقت با واژه تسلیم شدن آشنا نبوده است.

العاروری با بیان این که "هرگز هراسی از تهدیدات دشمن صهیونیستی نداریم، ما صاحب حقیم و مقاومت گزینه ماست. " افزود: قضیه فلسطین یکی از اصول ثابت و جزو مقدسات امت اسلامی و عربی است.

وی با اشاره به این که "دفاع از ملت و مقدسات فلسطین اتهام نیست، بلکه مایه افتخار است و اقدامات رژیم صهیونیستی ملت ما را به سمت مقاومت کشانده ، افزود: ملت فلسطین همیشه آماده مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و دفاع از سرزمین و مقدسات خود است.

العاروری با تأکید بر این که " در کرانه باختری در شرایطی بی‌سابقه در حال افزایش است"، افزود: به دشمن اشغالگر اعلام می‌کنیم که هرگونه رویارویی گسترده با محور مقاومت و در راس آن ملت فلسطین شکستی بزرگ را بر این رژیم تحمیل خواهد کرد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان این که "باید شهرک‌نشین اشغالگری که به فلسطینیان حمله می‌کند، کشته شود و با نظامیانی هم که از آنان حمایت می‌کنند، باید مبارزه کرد. افزود: برای مقابله با هرگونه تجاوز و جنایت اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین گزینه‌هایی مناسب در اختیار داریم.

وی گفت ، جنبش فتح بخشی جدایی‌ناپذیر از ملت فلسطین است و تاریخی درخشان در زمینه مقاومت دارد و هزاران شهید را تقدیم کرده است.

العاروری با بیان این که "️برخی طرف‌ها در سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان همکاری با دشمن صهیونیستی را بر خدمت به ملت فلسطین ترجیح می‌دهند. این طرف‌ها هیچ ارتباطی به جنبش فتح ندارند، فاش کرد: ️در زندان‌های این سرویس‌ها حتی برخی اعضای جنبش فتح و اعضای دیگر گروه‌های فلسطینی هم بازداشت هستند.

وی با اشاره به این که "دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند ملت فلسطین را از تاریخ، سرزمین، حال و آینده و مقدسات خود دور و جدا کند اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و از اصول خود کوتاه نمی‌آییم. " گفت: دولت اشغالگر صهیونیستی می‌خواهد ما زیردست آن باشیم یا اینکه ما را ریشه‌کن کند اما بالاخره اشغالگران را ریشه‌کن کرده و آن‌ها نیز همانند دیگر اشغالگران و استعمارگران رو به زوال و نابودی خواهند رفت و ملت فلسطین باقی خواهد بود.

العاروری گفت: مقاومت ملت فلسطین از آغاز اشغال این سرزمین شروع شده و در این مسیر فراز و نشیب‌هایی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات سران رژیم صهیونیستی علیه مقاومت اشاره کرد و گفت که یک روز آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق کابینه نتانیاهو ادعا می‌کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس را ترور و نابود خواهد کرد اما اکنون در زباله‌دان تاریخ قرار دارد و هنیه همچنان در حال خدمت به ملت و سرزمین فلسطین است.

العاروری فاش کرد: اشغالگران می‌خواستند محمد ضیف فرمانده کل قسام را ترور کنند اما به یاری خداوند ضیف پیروزمند وارد قدس خواهد شد و اشغالگران از صفحه تاریخ محو خواهند شد.

وی با بیان این که به جای عضویت هزار نفر ، باید صد هزار جوان به مقاومت ملحق شوند و در آن صورت است که اشغالگران شکست خورده و نابودی خواهند شد، گفت: زندگی در کرانه باختری برای بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن گویر وزیر امور داخلی اسرائیل ممنوع است، این سرزمین ما و شهرک‌سازی در کرانه باختری غیرقابل قبول است. دشمن اشغالگر توان تحمل ضربات مقاومت را ندارد.

وی با هشدار به این که هرگونه تعدی و اهانت به مسجد الاقصی اوضاع را به سمت جنگی منطقه‌ای پیش خواهد برد، خاطرنشان کرد: طرح‌های اسموتریچ برای ریشه‌کن کردن ملت فلسطین جنگی منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این که اکنون مقاومت در الخلیل به دشمن ضربه می‌زند و اشغالگران مجددا در جنوب گرد آمده‌اند، تأکید کرد: بنابراین باید در سرتاسر کرانه باختری به صهیونیست‌ها ضربه بزنیم تا بدانند که طرح و برنامه‌های آنان به شکست خواهد کشید

العاروری در پایان گفت: در صورتی که دولت رژیم اشغالگر به طرح‌ها و برنامه‌های خود ادامه دهد، کل منطقه شاهد جنگی فراگیر خواهد بود و ما اطمینان داریم که در صورت وقوع چنین جنگی، شکستی بزرگ به دشمن صهیونیستی تحمیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.