دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین گفت که کی‌یف از مواضع خود در قبال مسکو کوتاه نخواهد آمد.

کی‌یف: از مواضع خود در قبال مسکو کوتاه نخواهیم آمد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر خارجه اوکراین در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره کریدور غلات دریای سیاه، اظهار کرد: مقامات اوکراین برنامه‌ای برای تغییر موضع خود در مورد توافق غلات ندارند.

کولبا همچنین اظهار کرد: کی‌یف انتظار دارد جزئیات مذاکرات اردوغان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را از طرف ترکیه‌ای دریافت کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: کی‌یف از همه مواضع اصلی خود از جمله در مورد اعمال فشار حداکثری تحریم‌ها بر روسیه دفاع خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه و بعد از دیدار و گفت وگو با پوتین با بیان اینکه اوکراین باید موضع مذاکره خود را در برابر روسیه در گفت وگوها بر سر احیای توافق غلات کاهش دهد و غلات بیشتری به جای اروپا به آفریقا صادر کند، تاکید کرد: اوکراین به ویژه باید رویکردهای خود را نرم‌تر کند تا امکان برداشتن گام‌های مشترک با روسیه وجود داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری تاس، اجرای قرارداد غلات که شامل صادرات غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه و عادی‌سازی صادرات محصولات و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی است، در ۱۷ جولای (۲۶ تیر) به دلیل عدم اجرای خواسته‌های طرف روسی پایان یافت.

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت وگو با اردوغان، گفت: مسکو آماده است تا در صورت تحقق وعده‌هایی که بر اساس توافق غلات به طرف روسی داده شده بود، ظرف چند روز به این توافق بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.