مدیرعامل جمعیت خراسان رضوی بیان کرد:به منظور خدمت رسانی بهتر و بیشتر به زائران امام هشتم (ع) در دهه آخر صفر تعداد پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به 110 پست ارتقاع خواهد یافت.

راه اندازی 110 پست امداد و نجات هلال احمر

به گزارش قدس خراسان،محسن ذاکریان در نشست خبری ویژه دهه پایانی صفربا اشاره به خدمات رسانی نیروهای تحت پوشش این جمعیت در مدت بیش از 2 هفته به زائران اربعین در شهرنجف عنوان کرد: پس از اتمام خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) در ایام پیاده روی اربعین بلافاصله ظرفیت های لازم برای ارائه خدمت به زائران در دهه پایانی صفر در تمامی نقاط استان بسیج شد.

حضور امدادگران 15 استان در کنار جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

وی افزود: طیق هماهنگی هایی که از چندین ماه قبل هم در استان و هم در سطح ملی انجام شده امید داریم با آمادگی کامل در سه حوزه به زائران امام رضا(ع) ارائه خدمت نماییم.اولین موضوع خدمت رسانی به زائران بویژه زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس است که با توجه به وجود 28 پایگاه ثابت جمعیت هلال احمرخراسان رضوی با استفاده از ظرفیت و همراهی 15 استان دیگر مبادرت به راه اندازی 110 پست امدادو نجات جاده ای به منظورخدمت رسانی ویژه تر به زائران نمودیم که با این وجود در هر 5 کیلومتر از راه هایی که تردد زائران را داریم یک پست امداد رسانی را داریم.

ذاکریان تصریح کرد:از سال گذشته شاهد بازشدن ظرفیت‌های جدید خدمت‌رسانی در هلال احمر بودیم که موسوم به طرح همسفران خورشید است، در این راستا علاوه بر ایستگاه‌های جمعیت هلال احمر ظرفیت دیگری که از سال گذشته به طور جدی‌تر دنبال شد، موضوع اسکان زائران است. تمهیدات ویژه برای خدمات رسانی بهتر با توجه به همزمانی ایام دهه پایانی صفر با تعطیلات تابستان پیس بینی می شود مردم تمایل بیشتری برای سفر به مشهد داشته باشند جمعیت هلال احمر به عنوان یک عضو فعال در کمیته اسکان زائران دهه پایانی صفر همچون سال گذشته که آمادگی اسکان 100 هزار نفر را داشت امسال نیز این قابلیت یا حتی بیشتر برای اسکان زوار وجود دارد ضمن اینکه تمهیدات زیر ساختی همچون اختصاص موکت ، پتو و چادر برای اسکان نیز فراهم شده است و حتی مواکب ، حسینیه ها ، مدارس و سایر اداراتی که در بحث اسکان فعال هستند نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که سال گذشته آغاز شد و گام جدیدی در خدمت‌رسانی به زائران بود موضوع ویلچررانی بود جمعیت هلال احمرورود پیدا کرد که در این راستا هم یک فضای خوب تربیتی و فرهنگی برای جوانان جمعیت هلال احمر ایجاد می‌ شودو هم یک نیازی از مردم و زائران رفع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد : در سه روز پایانی دهه آخر صفر که مسیرهای منتهی به حرم معمولا با مشکل تردد وسایل نقلیه و انسداد مواجه می شود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ویلچران جوان و نوجوان جمعیت هلال احمر درهر شیفت در این مسیرها فعال خواهند بود که به عدد ۳۲۰۰ نفر از جوانان هلال احمراز سراسر کشور برای زائران سالمند و کم‌توان در ۴ محور به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

آخرین آمارها از ورود و اسکان زوار

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز با بیان این مطلب که در دومین روز از روزهای دهه پایانی صفر شاهد ورود 182133 نفر زائر به مشهد مقدس بودیم گفت: این تعداد نسبت به آمار سال گذشته در دومین روز دهه آخر صفر 15 درصد افزایش نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد ادامه داد: 679753 نفز زائر تا به امروز (دیروز) از ظرفیت های اسکان زائران استفاده نمودند که بیشتر آنها با وسلیه نقلیه شخصی وارد مشهد شدند.

وی همچنین بیان کرد: با هم افزایی خوبی که درجمعیت هلال احمر بوجود آمده است امسال شاهد حضور تیم های مختلف از 15 استان کشوربرای امداد رسانی هستیم که این اقدام خوبی جهت رفاه حال زائران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.