۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 913839

رسانه‌های صهیونیستی با اعلام این خبر که امروز، یک هیأت از وزارت خارجه رژیم موقت، راهی رباط می‌شود، گزارش دادند: ۱۷ نفر از ۴۷۹ اسرائیلیِ مقیم مغرب، در زمین‌لرزه مفقود شده‌اند.

مفقودشدن ۱۷ اسرائیلی در زمین‌لرزه مغرب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی امروز، یکشنبه ۱۰سپتامبر به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که تماس با ۱۷ نفر از ۴۷۹ اسرائیلیِ مقیم مغرب که در زلزله ویرانگر این کشور درگیر شده‌اند، قطع شده است.

پایگاه اینترنتی شبکه صهیونیستی «i۲۴» در گزارشی از تکاپوهای رژیم اشغالگر در رباط نوشت: «قرار است تیمی از وزارت خارجه اسرائیل صبح امروز (یکشنبه( به رباط برود تا به شهروندان خود در بازگشت به این کشور کمک کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دستور داد تا پس از این زلزله با اقداماتی از جمله آماده‌سازی نیروها برای اعزام تیم نجات به منطقه زلزله، به مغرب کمک کنند.

نخست‌وزیر رژیم موقت روز گذشته (شنبه)، در پیامی، همبستگی صهیونیست‌ها با مردم مغرب «در این ساعات سخت» را ابراز کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم شب گذشته در تماسی تلفنی با «عبداللطیف لودی» وزیر امنیت مغرب، تسلیت تل‌آویو به شاه و مردم این کشور و همچنین آمادگی تل‌آویو برای کمک به رباط در این شرایط سخت را اعلام کرد.

علاوه بر این، موسسه اسرائیلی «SmartAID» متخصص در کمک‌های فن‌آوری بین‌المللی، تصمیم خود را برای اعزام یک تیم جست‌وجو و نجات به مغرب، متشکل از ۲۰نیرو را اعلام کرد.

وزارت کشور مغرب بامداد امروز، اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه شدید در این کشور به ۲۰۱۲ کشته و ۲۰۵۹ زخمی افزایش پیدا کرده است؛ حال برخی از زخمی‌ها هم وخیم گزارش می‌شود.

شنبه (۹ سپتامبر) وزارت کشور مغرب، اعلام کرد که براساس آمار اولیه در پی زلزله قدرتمندی که این کشور را به لرزه درآورده، صدها نفر جان باخته‌اند؛ این زلزله ۶.۸ ریشتری در سال‌های گذشته در این کشور بی‌سابقه ارزیابی می‌شود.

مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) اعلام کرد که علاوه بر زلزله اول، زلزله جدیدی به بزرگی ۵.۳ ریشتر بامداد روز شنبه مغرب را لرزاند. دومین زمین‌لرزه، ۱۹دقیقه پس از اولین زمین‌لرزه‌، رخ داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.