لهستان پس از شکایت کی‌یف علیه ورشو در سازمان تجارت جهانی (WTO) به اوکراین درباره احتمال قطع کمک‌های خود به این کشور هشدار داد.

لهستان نسبت به قطع احتمالی کمک‌های خود به اوکراین هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شیمون شینکوفسکی ول سک وزیر امور اتحادیه اروپای لهستان چهارشنبه شب گفت: اگر افکار عمومی لهستان به دلیل شکایت اوکراین از ورشو در سازمان تجارت جهانی با ادامه حمایت‌ها از کی‌یف مخالفت کند، ممکن است حمایت خود از اوکراین را متوقف کنیم.

به نوشته اسپوتنیک، وزارت اقتصاد اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که کی‌یف به دلیل اعمال ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی از سوی لهستان، مجارستان و اسلواکی، علیه این سه کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

در پی این اتفاق، سازمان تجارت جهانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کی‌یف شکایتی را به این سازمان ارسال کرده و خواستار مشاوره در مورد اعمال ممنوعیت واردات غلات اوکراین از سوی لهستان، اسلواکی و مجارستان شده است.

در همین ارتباط ماتئوش موراویتسکی نخست‌وزیر لهستان روز چهارشنبه هشدار داد که در صورت تشدید اختلافات میان کی‌یف و ورشو، لهستان فهرست ممنوعیت واردات از اوکراین را گسترش خواهد داد.

موراویتسکی با متهم کردن کی‌یف به ناتوانی در درک میزان بی‌ثباتی صنعت کشاورزی لهستان (ناشی از عرضه محصولات کشاورزی اوکراین در بازار این کشور)، تاکید کرد: ورشو تمام شکایت‌ها و سایر اقدامات کی‌یف علیه خود را بی اساس می‌داند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.