نیروهای مسلح اوکراین در حال آماده سازی برای یک حمله در اوایل ماه آینده میلادی به خرسون و زاپوریژیا و تصرف نیروگاه هسته‌ای است.

اوکراین برای حمله به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا آماده می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری تا به نقل از منبع آگاه روسیه افزود: چنین ماجراجویی‌های ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نهایت پیامدهای سنگینی خواهد داشت.

این خبرگزاری از یک منبع نزدیک به سازمان های دولتی از این حمله مورد توافق زلنسکی با انگلیس و آمریکا در اوایل اکتبرمطلع شد».

به این منبع گفته وی، "برای این منظور، گروه بزرگی از تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه نیکولایف متمرکز شده اند تا از رودخانه دنیپر عبور کنند

نیروهای ویژه مسلح اوکراین که توسط مربیان انگلیسی آموزش دیده‌اند، در حال برنامه‌ریزی برای تصرف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا هستند».

این منبع آگاه که نام و عنوانش ذکر نشد ، افزود: این چیزی نیست جز یک ماجراجویی دیگر از سوی زلنسکی که تلاش می کند ارزش خود را به هر قیمتی ثابت کند. می تواند به عواقب غم انگیزی منجر شود. ما از نزدیک اقدامات دشمن را زیر نظر داریم."

نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» در جنوب اوکراین و کنار رودخانه «دنیپر» و در ۳۲۵ کیلومتری نیروگاه مشهور چرنوبیل ساخته شده که تحت کنترل نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ظرفیت کل این نیروگاه ۶ هزار مگاوات اعلام شده که گفته می‌شود برای تامین برق حدود چهار میلیون منزل مسکونی کافی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.