وزیر ورزش و جوانان گفت: در برخی از رشته‌ها کاری کردیم کارستان و شاهکار بود، اما اجازه می‌خواهم ارزیابی دقیق را به بعد از جلسات مشترک با کمیته ملی المپیک بگذاریم.

بازی‌های آسیایی|هاشمی: در برخی رشته ها شاهکار کردیم اما سایر کشورها هم سرمایه گذاری می کنند

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، روز سیزدهم بازی های آسیایی هانگژو، کیومرث هاشمی در خصوص عملکرد کاروان ایران در روز پایانی، اظهارداشت: در ابتدا از خانواده رسانه که سنگ تمام گذاشتند و کمک کردند، تشکر می‌کنم. حضور رسانه یک فرصت برای جامعه ورزش است و اگر رسانه نباشد این همه افتخارات و تلاش‌های بچه‌ها منعکس نمی‌شود به سهم خودم از رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران حاضر در این مسابقات تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: امروز روز خوب ما بود و ۴ مدال طلا (سه طلا در کشتی و یک مدال در شطرنج) به دست آوردیم و یکی از روزهای خوب ما بود و باعث شد رنکینگ ما تا این لحظه تا جایگاه هفتم صعود کند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: کم و کاستی‌هایی در مدال‌آوری وجود داشته و در برخی از رشته‌های ورزشی خیلی خوب بودیم و دور از انتظار ظاهر شدیم. در برخی از رشته‌ها نتوانستیم توقعات مردم را برآورده کنیم و انتظار داشتیم مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیرند. در برخی از رشته‌ها از قبل مشخص بود که ظرفیت ما همینگونه است و هدف  حضور بوده به خصوص در برخی از بخش‌ها که مربوط به بانوان بوده است و برخی رشته‌ها که نیاز به تقویت دارد مانند سوارکاری.

هاشمی یادآوری کرد: ارزیابی دقیق را اجازه می‌خواهم که بگذاریم به بعد از جلسات مشترک با کمیته ملی المپیک، ستاد این بازی‌ها در گذشته تشکیل شده و من مدت محدودی است که مسئولیت پذیرفته‌ام و شاید الان قضاوت زود است. باید حرف‌های فدراسیون‌ها را بشنویم، اما آنچه حائز اهمیت بود در برخی از رشته‌ها کاری کردیم کارستان و شاهکار بود مانند مدال ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، شطرنج، تنیس روی میز و شطرنج. شاید در سنگ‌نوردی مدال داشتیم هرچند این مدال هم ارزشمند بود. این نتایج نشان داد باید روی این رشته‌ها هم تمرکز بیشتری داشته باشیم به خصوص در رشته‌هایی که به صورت بازی‌ها برگزار می‌شود چه در داخل سالن چه در بازی‌های آسیایی.

وزیر ورزش و جوانان افزود:کمتر از ۱۰ ماه دیگر بازی‌های المپیک را در پیش داریم و کار بسیار سختی خواهیم داشت. رشته‌های مدال‌آور ما در المپیک خیلی محدود هستند. رشته‌ای مانند کشتی که همواره اعتقاد داشته و داریم جورکش ورزش کشور هستند، باید توجه بیشتری روی آنها برای المپیک داشته باشیم. باید نگاه مسئولین در تمام بخش‌ها نسبت به این رشته‌ها تغییر کند. وظیفه ما حمایتی است و فدراسیون‌ها هم وظیفه فنی و آماده‌سازی را دارند.

وی با اشاره به اینکه کم و کاستی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد که باید بررسی کنیم، گفت: شاید من قضاوت و ارزیابی شخصی داشته باشم، اما موکول می‌کنیم به بررسی کارشناسی. البته از نقدهای رسانه‌ها هم استفاده می‌کنیم. بخصوص رسانه‌هایی که در جریان این مسابقات حضور داشتند و می‌توانند کمک کنند. امیدواریم در سال‌های آینده شرایط ما در رشته‌های مختلف بهتر شود. واقعیت این است که علاوه بر تلاشی که ما می‌کنیم کشورهای دیگر هم کار و سرمایه‌گذاری می‌کنند، چه در بخش زیرساختی و چه در بُعد فنی در حال کار و تلاش هستند؛ بنابراین ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.