رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با اعلام اینکه "اضطراب و افسردگی" شایع‌ترین اختلالات روانی در ایران هستند، گفت: میزان شیوع مشکلات روانی در "تهران" ۳۷ درصد و در کل کشور ۳۰ درصد است.

اضطراب و افسردگی شایع‌ترین اختلالات روانی در کشور

وحید شریعت درباره میزان شیوع اختلالات روانی در کشور اظهار کرد: طبق مطالعه سال ۱۴۰۰ که در کشور انجام گرفته است حدود ۳۰ درصد مردم در معرض ابتلا یا مبتلا به نوعی اختلال روانشناختی هستند که این آمار در ۲۰ سال قبل ۲۱ درصد بوده است و بنابراین شیوع اختلالات روانی درصد قابل توجهی در سال‌های گذشته افزایش یافته که البته شیوع بیماری کرونا نیز باعث افزایش اختلالات روانشناختی شده است‌.

وی افزود: مطالعات نشان داد افرادی که عزیزان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده‌اند و افرادی که به بیماری مبتلا شده‌اند بیشتر دچار این اختلالات شده بودند.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان اینکه اضطراب و افسردگی بیشترین شیوع را در بین اختلالات روانشناختی داشته‌اند، گفت: میزان شیوع اختلالات روانپزشکی در استان تهران ۳۷ درصد بوده که حدود ۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

شریعت بیان کرد: شیوع اختلالات روانپزشکی در زنان بالاتر از مردان و در اقشاری مانند افراد بیکار و افراد بی‌سواد و شهرنشین‌ها بیشتر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.