در پنجمین روز«طوفان الاقصی»؛ آژیرهای خطر در تمام شهرک‌های شمال اراضی اشغالی فعال شدند و حملات راکتی جهاد اسلامی به تل آویو از سر گرفته شد.

حملات موشکی جدید مقاومت از غزه/آژیر هشدار در تل‌آویو به صدا درآمد/افزایش کشته‌های آمریکایی در عملیات طوفان‌الاقصی به ۲۲ نفر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه رژیم اسرائیل موسوم به طوفان الاقصی که از شنبه این هفته در واکنش به هتک حرمت مسجد الاقصی و یورش مکرر صهیونیست‌ها به این مکان مقدس آغاز شد، برای روز پنجم نیز ادامه پیدا کرد.

بلینکن: نمی‌خواهیم غیرنظامیان آسیب ببینند اما اسرائیل حق دفاع دارد

فارس نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه با نادیده گرفتن جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار صدها زن و کودک و غیرنظامیان در نوار غزه گفت که آمریکا نمی‌خواهد غیرنظامیان آزار ببینند اما اسرائیل برای مقابله با هر تهدیدی حق دفاع از خود را دارد.

وی در ادامه گفت: «با مقام‌های اسرائیلی نشست خواهم داشت و در راستای آزادی گروگان‌های آمریکایی که نزد حماس هستند، تلاش خواهم کرد».

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «شرایط پیچیده بوده و می‌خواهیم که غیرنظامیان آزار نبینند اما اسرائیل در مقابله با هر تهدیدی حق دفاع از خود را دارد».

بلینکن افزود: «هر کشوری را که بخواهد از اوضاع برای تشدید بیشتر در منطقه سوء استفاده کند، باز خواهیم داشت».

وی ادامه داد: «در حال مذاکره برای ایجاد گذرگاه‌های امن با اسرائیل و مصر هستیم اما اوضاع پیچیده بوده و اسرائیل باید برای دفاع از خود اقداماتی انجام دهد».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در مورد جزئیات عملیات و آنچه اسرائیل می‌تواند انجام دهد صحبت نمی‌کنم اما آنچه ما را متمایز می‌کند، احترام به قوانین بین‌المللی است».

وی افزود: «با پیام واضحی به اسرائیل سفر می‌کنم که محتوای این پیام آن است که آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند و به این حمایت ادامه خواهد داد».

بلینکن گفت: «انتظار داریم که اسرائیل از آمریکا بخواهد که کمک‌های بیشتری دریافت کند».

افزایش کشته‌های آمریکایی در عملیات طوفان الاقصی به ۲۲ نفر

آمریکا تعداد کشته‌های خود در جریان عملیات طوفان الاقصی که توسط جنبش حماس مدیریت شده بود را ۲۲ نفر اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام کاخ سفید شمار کشته‌های آمریکایی امروز چهارشنبه، در جریان عملیات حماس به ۲۲ تن افزایش یافته درحالیکه آمار کشته‌ها در روز گذشته ۱۴ نفر اعلام شده بود.

همچنین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ نفر از آمریکایی‌ها پس از عملیاتی که روز شنبه گذشته توسط فلسطینی‌ها صورت گرفت، همچنان مفقود هستند.

در همین راستا فرانسه نیز تعداد کشته‌های این کشور در عملیات طوفان الاقصی را ۱۰ و تعداد مفقودی‌ها را ۱۸ نفر اعلام کرد.

درگیری ها در اطراف غزه

مهر به نقل از سما، مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه با یکدیگر درگیر شدند.

منابع عبری اعلام کردند که شهرک صهیونیستی «نیر عام» در اطراف نوار غزه شاهد درگیری میان مبارزان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

از سوی دیگر در شهرک صهیونیستی سدیروت نیز صدای تیراندازی به گوش رسیده و مقامات صهیونیست از شهرک‌نشینان خواسته‌اند تا از بیم نفوذ مبارزان مقاومت در محل اقامت خود بمانند.

علاوه بر این منابع عبری اذعان کردند که تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته کنترل مناطق پیرامونی نوار غزه را به دست بگیرد.

کمی پیشتر در نتیجه حملات موشکی جدید مقاومت به اراضی اشغالی آژیر هشدار در تل‌آویو، ریشون لتسیون، رحوفوت، اغوار، اللد، الرمله، بیت شیمش در قدس و نس تسیونا به صدا درآمد.

گردان‌های قدس و قسام اعلام کردند که این حملات در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌شود.

آمریکا مرگ ۲۲ شهروند خود در عملیات حماس را تأیید کرد

خبرگزاری فارس نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در حال حاضر مرگ ۲۲ شهروند این کشور در حملات علیه اسرائیل را تأیید می‌کند. او همچنین گفت از ۱۷ شهروند دیگر آمریکایی نیز خبری در دست نیست. 

بنا بر گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، در بین ناپدیدشدگان، ۱۵ شهروند آرژانتینی، سه شهروند برزیلی، دو شهروند ایتالیایی، یک ایرلندی، سه کانادایی، دو کلمبیایی، دو شهروند اهل پاناما، دو شهروند پاراگوئه، دو تانزانیایی، چندین آلمانی، ۱۴ فرانسوی، یک نپالی، دو شهروند اهل پرو و هفت فیلیپینی وجود دارد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که شهروندانی از اتریش، چین، مکزیک و فرانسه نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

مقام‌های آمریکایی پیش از این درباره شهروندان این کشور که ناپدید شده‌اند اظهارنظر کرد.  «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (چهارشنبه) که ایالات متحده هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد تمامی آمریکایی های ناپدید شده، به گروگان گرفته شده‌اند یا خیر.

تلفات صهیونیست‌ها به ۱۳۰۰ کشته رسید

فارس نوشت: وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد کشته‌های این رژیم طی عملیات اخیر نیروهای مقاومت به ۱۳۰۰ کشته رسیده و مجروحان نیز به ۳۱۹۲ نفر افزایش یافته‌اند.

رژیم صهیونیستی که از عملیات قاطعانه مبارزان فلسطینی طی عملیات طوفان الاقصی به شدت احسان حقارت می‌کند از روز گذشته آب نوار غزه را قطع کرده و علاوه بر آن ورود هرگونه غذا و سوخت به این باریکه را که ۲.۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ممنوع کرده است.

نظامیان این رژیم که در مقابله با نیروهای مقاومت درمانده شده‌اند، با بمباران گسترده نوار غزه توسط جنگنده‌ها، زنان و کودکان و افراد غیرنظامی را به خاک و خون کشیده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی به ۱۱۰۰ نفر در نوار غزه و ۲۷ شهید در کرانه باختری افزایش یافته است.

نماینده فلسطین در سازمان‌ملل: ویرانی‌ها در غزه فراتر از تصور است

فارس نوشت: نماینده فلسطین در سازمان ملل با اشاره به کارشکنی رژیم صهیونیستی در ارسال کمک به نوار غزه گفت که اوضاع غیرنظامیان در این باریکه وحشتناک بوده و ویرانی‌ها فراتر از تصور است.

 «ریاض منصور» نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل گفت که تحقق صلح نیازمند آن است که اسرائیل حق استقلال فلسطینیان را برسمیت بشناسد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع در نوار غزه هشدار داد: «اوضاع غیرنظامیان در نوار غزه وحشتناک بوده و ویرانی‌ها فراتر از تصور است».

ریاض منصور اضافه کرد: «امیدواریم که جامعه بین‌الملل و شورای امنیت به مسئولیت خود عمل کرده و برای آتش‌بس تلاش کند».

نماینده فلسطین در سازمان ملل خواستار آتش بس فوری شده تا امکان ارسال کمک‌ها به این منطقه فراهم شود.

وی گفت که تشکیلات خودگردان، مصر و اردن درصدد ارسال کمک‌ها به غزه هستند اما تا کنون موفق به انجام آن نشده‌اند.

تخلیه سفارت آمریکا در لبنان

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، آمریکا سفارت خود را در لبنان تخلیه می‌کند و یک بیانیه فوری برای شهروندانش نیز صادر کرده است.

بر این اساس، به شهروندان آمریکایی گفته شده که فوراً لبنان را ترک کنند.

این در حالیست که پیشتر در نتیجه پرواز ۱۵ پاراگلایدر از سمت لبنان به سوی اراضی اشغالی، آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد.

منابع عبری زبان از فرود این پاراگلایدها در مناطق شمالی اراضی اشغالی و نفوذ مبارزان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی این مناطق خبر می‌دهند.

الجزیره گزارش داد: در جولان اشغالی نیز صدای آژیر هشدار به صدا درآمده است.

حملات موشکی جدید مقاومت از غزه/آژیر هشدار در تل‌آویو به صدا درآمد

مهر به نقل از سما نوشت: گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) و گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها حملات موشکی جدیدی را به اراضی اشغالی انجام دادند.

در نتیجه حملات موشکی جدید مقاومت به اراضی اشغالی آژیر هشدار در تل‌آویو، ریشون لتسیون، رحوفوت، اغوار، اللد، الرمله، بیت شیمش در قدس و نس تسیونا به صدا درآمد.

همچنین مقامات صهیونیست هشدارهایی را درباره نفوذ مبارزان مقاومت به دره رود اردن صادر کرده‌اند.

گردان‌های قدس و قسام اعلام کردند که این حملات در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌شود.

ناتو: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما پاسخش متناسب باشد

به نوشته فارس؛ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی شامگاه چهارشنبه در واکنش به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، گفت که این رژیم حق دفاع از خود را دارد اما انتظار می‌رود هرگونه پاسخ متناسب باشد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامگاه چهارشنبه در سخنانی حمایت خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

دبیر کل ناتو گفت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما انتظار می‌رود هرگونه پاسخ متناسب باشد».

رژیم صهیونیستی که از عملیات قاطعانه مبارزان فلسطینی طی عملیات طوفان الاقصی به شدت احسان حقارت می‌کند از روز گذشته آب نوار غزه را قطع کرده و علاوه بر آن ورود هرگونه غذا و سوخت به این باریکه را که ۲.۲ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، ممنوع کرده است.

حزب‌الله لبنان ۲ دسته پهپاد پرتعداد را روانه اراضی اشغالی کرد

مهر به نقل از المیادین نوشت: حزب‌الله لبنان ۲ دسته پهپاد پرتعداد را روانه اراضی اشغالی کرده و ارتش رژیم صهیونیستی از رهگیری آنها درمانده است.

منابع عبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش است تا پهپادهای حزب‌الله را در آسمان اراضی اشغالی پیدا کند.

نیر دفوری خبرنگار اسرائیلی می‌گوید که حزب الله پهبادهای خود را به سمت دیمونا فرستاده است.

از سوی دیگر منابع خبری از یک اتفاق امنیتی در منطقه صنعتی روتیم در دیمونا و شنیده‌شدن صدای تیراندازی خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حریم هوایی جنوب لبنان، جنوب غرب سوریه و جولان را نقض کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز مزارع شبعا و بخش شرقی جنوب لبنان به پرواز درآمدند.

شهرک الرامیه واقع در بخش میانی جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی بمباران شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چندین بمب نورانی را در بخش شرقی جنوب لبنان منفجر کرده‌اند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: بیش از یک میلیون اسرائیلی در مناطق شمالی در پناهگاه‌ها و مناطق امن هستند.

دفتر آیت‌الله سیستانی: ارتش اشغالگر با انتقام از مردم غزه می‌خواهد شکست خود را جبران کند

فارس نوشت: دفتر آیت‌الله سیستانی طی بیانیه‌ای درباره جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهد شسکت بزرگ خود در درگیری اخیر را با انتقام از مردم غزه جبران کند.

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی آمده است: «ارتش اشغالگر اخیرا محاصره‌ای خفه کننده علیه نوار غزه اعمال کرده که شامل منع آب، غدا، دارو و سایر ضروریات زندگی است که بیشترین آسیب را به مردم عادی وارد می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «ارتش اشغالگر می‌خواهد از مردم غزه انتقام بگیرد و شکست بزرگ خود در درگیری اخیر را با جبران کند و این رویدادها در برابر دیدگان تمام دنیا روی می‌دهد و هیچ مانع و بازدارنده‌ای نیز در برابر آن وجود ندارد بلکه کسانی هستند که از این اقدامات جنایتکارانه حمایت کرده و به بهانه دفاع از خود، آن را توجیه می‌کنند».

در بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی تاکید شده است: «تمام مردم جهان را فرا می‌خوانیم تا در برابر این وحشیگری وحشتناک ایستاده و مانع از اجرای نقشه‌ نیروهای اشغالگر برای آسیب زدن بیشتر به مردم مظلوم فلسطین شوند».

در این بیانیه آمده است: «پایان دادن به تراژدی هفت دهه ملت فلسطین با احقاق حقوق مشروع و پایان اشغالگری سرزمین‌های غصب شده آنها، تنها راه برقراری امنیت و آرامش در این منطقه است».

اعلام آمادگی پنتاگون برای تشدید حمایت‌های نظامی از رژیم صهیونیستی

فارس نوشت: وزیر دفاع آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی از آمادگی بیشتر برای ارسال مهمات و تجهیزات نظامی به مقصد تل آویو برای مقابله با نیروهای حماس خبر داد.

به گزارش منابع خبری، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا غروب چهارشنبه به وقت تهران با ادعای حمله حماس به غیر نظامیان گفت: «در خاورمیانه و اسرائیل، ایالات متحده کاملا آماده است در صورت لزوم تجهیزات و نیروهای بیشتری مستقر کند.»

آستین افزود، آمریکا قبلاً مهمات بیشتری برای اسرائیل فرستاده است و رهگیرهای «گنبد آهنین» در راه است.

رخنه هوایی از لبنان به اراضی اشغالی

مهر به نقل از شهاب نیوز گزارش داد:  در نتیجه پرواز ۱۵ پاراگلایدر از سمت لبنان به سوی اراضی اشغالی، آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

منابع عبری زبان از فرود این پاراگلایدها در مناطق شمالی اراضی اشغالی و نفوذ مبارزان مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی این مناطق خبر می‌دهند.

الجزیره گزارش داد در جولان اشغالی نیز صدای آژیر هشدار به صدا درآمده است.

مقامات صهیونیست به شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کردند که در مناطقی که صدای هشدار آژیر به صدا درآمده در محل اقامت خود بمانند و از آن جا خارج نشوند.

الجزیره گزارش داد که جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز اراضی اشغالی با لبنان به پرواز درآمده‌اند.

کمی پیشتر المیادین گزارش داد که آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی «اویویم» واقع در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری یک پهپاد که از خاک لبنان به هوا خاسته بوده وارد مناطق شمالی اراضی اشغالی در مرز با لبنان شده و به سوی شهرک صهیونیستی اویویم حرکت کرده است.

آغاز حملات مجدد راکتی جهاد اسلامی به تل آویو

فارس نوشت: سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بار دیگر تل‌آویو و چند شهرک صهیونیستی را هدف حملات راکتی قرار داد

پیشتر سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرده بود که با توجه به ادامه حملات صهیونیستها به غیر نظامیان، این گروه، عمق رژیم صهیونیستی را هدف مستمر نیروهای موشکی خود می‌داند.

شبکه المیادین گزارش داد که آژیرهای خطر در «اشکلون» نیز به صدا درآمده است. 

همچنین در شهرک‌های صهیونیستی «نیریم»، «نیرعام»، «مفلاسیم»، «یاتید»،«سدیروت» و «ایرز» در اطراف غزه، آژیرهای خطر به صدا درآمدند. 

 نفوذ یک پهپاد به شمال اراضی اشغالی و مناطق مرزی با لبنان 

مهر به نقل از المیادین نوشت: آژیرهای خطر در شهرک صهیونیستی «اویویم» واقع در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری یک پهپاد که از خاک لبنان به هوا خاسته بوده وارد مناطق شمالی اراضی اشغالی در مرز با لبنان شده و به سوی شهرک صهیونیستی اویویم حرکت کرده است.

ظهر امروز نیز شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اخبار اولیه از شلیک موشک ضدزره به سمت منطقه اویویم در مرزهای شمالی اراضی اشغالی حکایت دارد.

منابع عبری زبان همچنین از احتمال نفوذ مبارزان مقاومت به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که در یک حادثه امنیتی در این منطقه چند نظامی ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

الجزیره اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی الضهیره در نزدیکی مرز لبنان هدف دو راکت هدایت شونده قرار گرفته است. منابع عبری زبان اعلام کردند که این واقعه، یک حادثه امنیتی بزرگ در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی است.

آژیرهای خطر در تمام شهرک‌های شمال اراضی اشغالی فعال شدند

فارس نوشت: رسانه‌های صهیونیستی از فعال شدن آژیرهای خطر در شمال اراضی اشغالی و احتمال ورود گلایدر به فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهد دست‌کم ۱۵ گلایدر از خاک لبنان وارد اراضی اشغالی شده باشد. رئیس شورای جلیل علیا در شمال اراضی اشغالی می‌گوید گلایدرها سرنشین دارند.

شبکه «الجزیره» خبر داد جنگنده‌ها و پرنده‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در مجاورت مرز لبنان به پرواز درآمدند.

همزمان با فعال شدن آژیرهای خطر در شمال اراضی اشغالی، «کتائب القسام» اعلام کرد شهر حیفا را با موشک‌های «R۱۶۰» هدف قرار داده است

عرین الاسود فراخوان داد

مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه نوشت:  گروه مقاومتی عرین الاسود با صدور بیانیه‌ای از اهالی کرانه باختری خواست برای تقابل با اشغالگران صهیونیست روانه خیابان‌ها و میادین اصلی شوند.

متن بیانیه این گروه مقاومتی به شرح زیر است: به نام غزه سرافراز از شما می‌خواهیم که دقیقاً ساعت پنج بعد از ظهر (به وقت محلی قدس) با ماشین‌ها، دوچرخه‌ها و به صورت پیاده به خیابان‌ها بیایید، ما از همه مردان، زنان و سالمندان می‌خواهیم به سوی همه مکان‌های درگیری با اشغالگران روانه شده و با کوکتل مولوتف، سنگ، وسایل انفجاری دست ساز و سلاح‌های خود به تقابل با اشغالگران صهیونیست بپردازند.

این بیانیه گروه مقاومتی عرین الاسود در شرایطی صادر شده که این گروه در آغاز عملیات طوفان الاقصی نیز برای ورود به دور جدید عملیات‌های ضدصهیونیستی اعلام آمادگی کرده بود.

این در حالی است که از آغاز عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری شدت بخشیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شهدای کرانه باختری نیز به ۲۳ نفر و شمار مجروحان به ۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

تصاویر حمله موفق حزب‌الله به نیروهای رژیم صهیونیستی

فارس گزارش داد: جنبش حزب‌الله لبنان تصاویر حمله موفق خود به نیروهای رژیم صهیونیستی در پاسخ به شهادت ۳ رزمنده این جنبش را منتشر کرد.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد رزمندگان حزب‌الله گروهی از نیروهای صهیونیست در مجاورت موضع نظامی «الجرداح» در مجاورت منطقه «الضهیره» را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده‌اند.

طبق این بیانیه، این حمله در پاسخ به حمله جنایتکارانه روز دوشنبه رژیم صهیونیستی انجام شده است که منجر به شهادت شماری از مجاهدان حزب‌الله شد.

رئیس اسبق شاباک درباره طوفان الاقصی: بزرگترین شکست تاریخ اسراییل است

 خبرگزاری فارس نوشت: «یعقوب پری» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و نماینده دو دوره پارلمان این رژیم در یادداشتی که روزنامه صهیونیستی «معاریو»، روز سه‌شنبه، آن را منتشر کرد، نفود نیروهای مقاومت به اراضی اشغالی را بزرگترین شکست تاریخ این رژیم خواند.

یعقوب پری در این باره گفت: «حجم شکست و ناکامی را نمی‌توانم هضم کنم. می‌ترسم به آینده نزدیک یا سال‌های آتی فکر کنم. با صدای بلند باید بگویی [حمله حماس - طوفان الاقصی] بزرگترین شکست اطلاعاتی تاریخ اسرائیل است».

رئیس اسبق شاباک اضافه کرد: «وقتی صدها نیروی حماس -اگر نگوییم هزاران- در حال آماده شدن برای این حمله بودند، سیستم هشدار ما حتی یک کلمه هم از ماجرا مطلع نشد. سیستم موانع مرزی ما که افتخار می‌کردیم غیرقابل نفوذ است از چند نقطه پاره شد. سیستم هشدار با همه دوربین‌های مراقبتی تقریبا به سادگی خنثی شد».

او همچنین بیان کرد: «عدد بزرگ ربوده‌شدگان که زن و بچه و سالخورده در بینشان هست، موضوع را پیچیده می‌کند. مصیبت اُسرا آزادی عمل را در حمله به غژه سلب می‌کند. نظام سیاسی در تشکیل دولت اضطراری که اختلافات بر سرش زیاد هست، خیلی کند پیش می‌رود. اعتماد سیاسی و حس امنیت بشدت ترک خورده. ایمان ما به قدرت غیرقابل تزلزلمان ضربه مرگباری خورده و سخت بشود این را به مردم بازگرداند. این‌ها نتیجه شکستی است که متحمل شدیم».

نتانیاهو و گانتز بر سر تشکیل کابینه اضطراری موافقت کردند+جزئیات

 به نوشته فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز، وزیر جنگ سابق این رژیم در بیانیه‌ای مشترک توافق بر سر تشکیل کابینه اضطراری را اعلام کردند. 

مطابق این بیانیه، یک «کابینه مدیریت جنگ» با سه عضو تشکیل خواهد شد: نخست‌وزیر، وزیر جنگ و بنی گانتز. گادی آیزنکوت و ران درمر به عنوان عضو ناظر در این کابینه حاضر خواهند بود. 

این بیانیه حاکی است مجموعاً پنج وزیر به کابینه امنیتی عادی اضافه خواهند شد: بنی گانتز، گیدون سعر، گادی آیزنکوت و دو وزیر دیگر. یک کرسی در کابینه مدیریت جنگ برای یائیر لاپید حفظ شده است. 

از جمله بندهای توافق بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز برای تشکیل کابینه اضطراری این است که تا زمان ادامه جنگ هیچ بحثی درباره طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو در کنست صورت نگیرد. 

تل آویو، اشدود و عسقلان زیر بارانی از موشک قرار دارد

مهر به نقل از الجزیره نوشت: منابع عبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو خبر دادند.

از سوی دیگر سرایا القدس اعلام کرد: هم اکنون تل آویو، اشدود و عسقلان را زیر بارانی از موشک قرار دادیم.

منابع عبری از آغاز انتقال بیماران از بیمارستان‌های شمال فلسطین اشغالی به مناطق دیگر از بیم تحولات خطرناک آن خبر دادند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان اشکول و زیکیم خواست که در خانه‌های خود بمانند.

این درخواست از بیم نفوذ رزمندگان مقاومت داده شده است.

خبرنگاران در بمباران صهیونیست‌ها در غرب غزه کشته می‌شوند

خبرنگاران فلسطینی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» از اوضاع وخیم خبرنگاران در غرب غزه که زیر بمباران صهیونیست‌ها پوشش خبری می‌دهند، سخن به میان آوردند.

فارس نوشت: شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرنگاران فلسطینی که صهیونیست‌ها آن‌ها را بمباران می‌کنند تا مانع از رسیدن پیامشان به جامعه جهانی شوند، مصاحبه کرده است.

یکی از این خبرنگاران در توصیف اوضاع میدانی در غزه گفت: «تجمع خبرنگاران در خیابان برای پوشش خبری بود . من سراغ همکارم سعید را گرفتم و متوجه شدم که برای پوشش خبری به جلو رفته است. سعی داشتم او را پیدا کنم تا اینکه نیروهای دفاع مدنی به من گفتند که جسد او در خیابان افتاده است».

یکی دیگر از خبرنگاران دراین خصوص گفت: «اشغالگران فکر می‌کنند با استفاده از ابزار کشتار علیه خبرنگاران می‌توانند حقیقت را پنهان کنند و مانع از رسیدن پیام خبرنگاران فلسطینی که پیام حقیقت است به جهان شوند. علی‌رغم هزینه سنگینی که خبرنگاران فلسطینی پرداخت می‌کنند، حاضر به عقب‌نشینی نیستند زیرا پیام حرفه ای و وظیفه ملی بر عهده دارند».

یکی دیگر از خبرنگاران نیز در خصوص اوضاع در غرب غزه گفت: «گرچه شبکه‌های اینترنت و ارتباطی به واسطه بمباران قطع شده است ما بعنوان خبرنگار همچنان اخبار را پوشش می‌دهیم و اقدامات اشغالگران را برای جهان فاش می‌کنیم تا جامعه جهانی را بر آن داریم به اشغالگران فشار آورند تا این جنگ را متوقف کنند».

اوضاع در نوار غزه به اندازه‌ای وخیم است که منابع خبری شامگاه دوشنبه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به طور کامل آب فلسطینیان در نوار غزه را قطع کرده است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داده و گفته طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود.

منابع رسانه‌ای بین‌المللی امروز چهارشنبه از نوار غزه خبر داده اند که سوخت مورد نیاز تنها نیروگاه تامین برق این منطقه در محاصره فلسطینی، در حال به پایان رسیدن است.

حزب‌الله: ارسال ناو هواپیمابر به منطقه نیروهای مقاومت را نمی‌ترساند

فارس نوشت: جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی مسئله غافلگیرکننده‌ای نیست، تاکید کرد ارسال ناوهواپیمابر به منطقه برای حمایت از نیروهای رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت را نمی‌ترساند.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: «به هیچ عنوان مواضع سیاسی و اقدامات میدانی دولت آمریکا به‌ویژه اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و ایستادگی آشکار [او در کنار صهیونیست‌ها] و حمایت علنی از ماشین کشتار و تجاوزات صهیونیستی ما را غافلگیر نکرد زیرا این ماهیت واقعی سیاست‌های آمریکاست که از آغاز شکل‌گیری این رژیم غاصب و اشغالگر همواره از تجاوزات و تروریسم [آن‌ها] کاملا حمایت کرده است».

حزب‌الله اضافه کرد: «ما آمریکا را شریک کامل تجاوزات صهیونیستی می‌دانیم و آن را مسئول کامل کشتارها، جنایت‌ها، محاصره و نابودسازی خانه‌ها، کشتار وحشتناک کودکان، زنان و سالخوردگان بی‌دفاع می‌دانیم. ما از امت عربی و اسلامی که از حقیقت پلید آمریکا و کارشکنی‌هایش علیه ملت‌مان در عراق، سوریه و افغانستان آگاه هستند، می‌خواهیم مداخله آمریکا و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای آن را محکوم نمایند و این دخالت‌ها را در تمامی سطوح سیاسی، مردمی، رسانه‌ای، حقوقی و تمام محافل و گردهمایی‌هایی منطقه‌ای و بین‌المللی رسوا کنند».

مقاومت لبنان در پایان تاکید کرد: «ارسال ناو هواپیمابر به منطقه با هدف بالابردن روحیه دشمن و سربازان مأیوسش نشان از ضعف ماشین نظامی صهیونیست‌ها و نیاز آن‌ها به حمایت‌های پیوسته خارجی دارد تا این رژیم غاصب و موقت را زنده نگاه دارند ازاین‌رو تاکید می‌کنیم که این اقدام نه امت ما را می‌ترساند و نه گروه‌های مقاومت را که آماده مبارزه تا زمان دستیابی به پیروزی و آزادی کامل [خاک] هستند».

آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین اخیرا ناوهواپیمابر «فورد» را به دریای مدیترانه اعزام کرد.

احتمال دستگیری حامیان فلسطین در انگلیس

ایسنا نوشت: وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که پلیس این کشور می‌تواند در برخی شرایط خاص، کسانی را که پرچم فلسطین در دست داشته یا شعار و نمادهایی را در حمایت از فلسطین ترویج می‌دهند، بازداشت کند.

سوئلا بریورمن، وزیر کشور انگلیس در نامه‌ای نوشت: فقط نمادها و شعارهای حمایت از حماس نیست که موجب نگرانی ما شده است. پلیس را به این تشویق می‌کنم که بررسی کنند آیا شعارهایی مانند «از رودخانه تا دریا، فلسطین میشه آزاد» مصداق آرزوی نابودی اسرائیل است یا خیر؛ اگر چنین باشد، استفاده از این شعارها در بعضی شرایط می‌تواند مصداق نفرت‌پراکنی و قابل مجازات باشد.

او ادامه داد: موقعیت بسیار مهم است. رفتارهای قانونی در برخی موقعیت‌های خاص غیرقانونی می‌شوند، مانند در دست‌داشتن پرچم فلسطین اگر با قصد حمایت از «تروریسم» صورت پذیرد.

وزیر کشور انگلیس در ادامه بیان کرد: پلیس باید به مواردی که موجب تشدید تنش‌ها از طریق پلاکارد، شعار یا رفتار توهین‌آمیز می‌شود، رسیدگی کند.

این بیانیه پس از آن منتشر شده که حامیان فلسطین دوشنبه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کرده و شعارهایی از جمله «آزاد باد فلسطین» و «اسرائیل تروریست است» سر دادند. در این تظاهرات سه تن بازداشت شدند.

پوتین: طرفدار تشکیل کشور فلسطین هستیم

مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در نشست عمومی همایش «هفته انرژی روسیه» در سخنانی اعلام کرد: مساله فلسطین در قلب هر مسلمانی قرار دارد و از سوی آنها به عنوان مظهر بی عدالتی بزرگ تلقی می‌شود.

رئیس جمهور روسیه در این ارتباط ادامه داد: آمریکا سازوکارهای منطقه درگیری اعراب و اسرائیل را نادیده گرفته و بر نیازهای مادی تکیه زده است. آنها سعی کردند راه حل مشکلات اساسی فلسطین را با کمک‌های اقتصادی جایگزین کنند.

ولادیمیر پوتین در این خصوص اضافه کرد: بدون حل مسائل اساسی سیاسی در خصوص ایجاد کشور فلسطین، حل وضعیتی که منجر به فوران خشونت شده، غیرممکن است. مشخص نیست که آیا تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین در آینده نزدیک می‌تواند آرام شود یا خیر، اما ممکن است منجر به مشکلات بزرگی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: موضع روسیه در قبال فلسطین و اسرائیل برای طرفین کاملاً شناخته شده است؛ ما طرفدار اجرای تصمیمات سازمان ملل و تشکیل کشور فلسطین هستیم.

پوتین گفت: روسیه و ایران در حال مذاکره در خصوص امکان عرضه گاز روسیه به بازار ایران هستند. کریدور شمال- جنوب در حال اجرایی شدن است، توافقاتی با همه شرکت کنندگان در این روند از جمله ایران و (جمهوری) آذربایجان وجود دارد... طبق معمول بعضی کشورها در ارتباط با تحولات اخیر (عملیات طوفان الاقصی) بدون هیچ مدرکی ایران را به تشدید اوضاع متهم می کنند.

این مقام روسیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اقتصاد روسیه در حال گذراندن مرحله اصلاحات ساختاری است و مجموعه سوخت و انرژی دستخوش تغییرات عمیقی شده است. اولویت اساسی روسیه در بخش انرژی تضمین بازار ملی است؛ ما ظرفیت آن را افزایش خواهیم داد. کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا منابع انرژی روسیه را به طور کامل کنار بگذارند که در نتیجه کل اقتصاد آنها به صفر می‌رسد. اقدامات غرب باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی از جمله بازار نفت شده است و کل اقتصاد جهان را تحت تأثیر قرار داده است. ثبات بازار جهانی انرژی نیازمند تعامل با شرایط باز و شفاف است، همانطور که در اوپک پلاس انجام می‌شود.

هاآرتص: ما اکنون خواهان تبادل اسرا هستیم

ایسنا نوشت: روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در سرمقاله خود خواستار انجام ماموریت فوری دشمن صهیونیستی شد که همان بازگرداندن اسرای صهیونیستی در بند جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه است.

 روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت: «معنا روشن است: این یک پیشبرد فوری برای یک معامله تبادل اسرا به عنوان بخشی از آمادگی اسرائیل برای آزادی زندانیان امنیتی محبوس در اسرائیل است.»

این روزنامه همچنین فاش کرد، مساله خطرناک‌تر، این است که دولت اسرائیل تصمیم گرفته تا اقدام «هانیبال» را برای «۱۵۰» اسیر و مفقود اسرائیلی که حضور آنها در نوار غزه توسط اسرائیل اعلام شده بود، اجرایی کند.

روزنامه مذکور نوشت: «هیچ دولتی حق معامله بر سر جان مفقودشدگان و تصمیم به قربانی کردن آنها را ندارد.»

طبق نوشته روزنامه هاآرتص، انتظار، بی‌اعتنایی، درنگ و تاخیر ممنوع است، هر ثانیه که می‌گذرد، زندگی آنها و آرامش خانواده‌هایشان به خطر می‌افتد.

صهیونیست‌ها دست به ۲۳ مورد کشتار خانوادگی زده‌اند

ایسنا نوشت: رژیم صهیونیستی در حالی وارد پنجمین روز متوالی حملاتش علیه نوار غزه شده که به جنایت‌های کشتار غیرنظامیان و خانواده‌ها و بمباران منازل مسکونی بدون هشدار قبلی ادامه می‌دهد.

 رژیم اشغالگر با بمباران منازل مسکونی در نوار غزه بدون هشدار قبلی مرتکب ۲۳ مورد کشتار خانوادگی شده که در نتیجه آن ۱۶۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان شهید شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، همزمان با بسته شدن گذرگاه‌ها و قطع جریان برق و آب، جنگنده‌های رژیم اشغالگر محله‌های مسکونی را هدف قرار داده و منازل را بر سر ساکنان آنها ویران کردند و بسیاری از شهروندان فلسطینی آواره شده‌اند.

حزب الله لبنان دو نفربر ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

ایسنا نوشت: منابع عبری زبان اعلام کردند که حزب الله لبنان دو نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک‌های کورنت منهدم کرد.

منابع عبری اعلام کردند، حزب الله لبنان دو نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک‌های کورنت در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی منهدم کرد.

منابع لبنانی اعلام کردند که حزب الله سه موشک به سمت پایگاه مرزی جبانه الضهیره شلیک کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بمب‌های فسفری را به اطراف دو شهرک الماری و المجیدیه واقع در مرزهای لبنان با شمال اراضی اشغالی شلیک کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد، نیروهای اشغالگر منطقه مزارع شبعا و ارتفاعات کفرشوبا در جنوب را بمباران کرده و همزمان با توپخانه خود محله بسطره و اطراف کفرشوبا را هدف قرار دادند.

استفاده گسترده صهیونیست‌ها از بمب‌های ممنوعه فسفری

سخنگوی نهاد دفاع شهری غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر در تجاوزات وحشیانه خود به این منطقه از بمب‌های حاوی فسفر که در زمره سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کند و درحال نسل‌کشی فلسطینی‌هاست.

به گزارش تسنیم، در پی ادامه جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان در غزه، وزارت بهداشت فلسطین از نهادهای بین‌المللی خواست تا اقدامات عملی و موثری برای متوقف کردن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها ضد غیرنظامیان و نیز برای محافظت از تیم پزشکی فلسطین در نوار غزه انجام دهد.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، رژیم اشغالگر صهیونیستی هم‌زمان با بمباران غزه، مراکز بهداشتی و پزشکی و آمبولانس‌ها را نیز عامدانه مورد هدف قرار داده و مانع امدادرسانی به مجروحان می‌شود.

از سوی دیگر «محمود بصل» سخنگوی نهاد دفاع مدنی غزه در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد که رژیم اشغالگر در تجاوزات خود علیه غزه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده و مرتکب نسل‌کشی در این منطقه می‌شود.

تظاهرات مردم ایتالیا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه

مهر نوشت: هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در شهر میلان ضمن حمایت از مبارزه مردم فلسطین، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

 در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم ایتالیا با تجمع در شهر میلان، ضمن حمایت از مبارزه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، جنایت‌های ارتش صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کردند.

نیروگاه برق از کار افتاد/ غزه آب و برق ندارد

مهر نوشت: خبرنگار المیادین اعلام کرد: نیروگاه تولید برق غزه از کار افتاده است و این باریکه از امروز برق و آب ندارد.

خبرنگار المیادین اعلام کرد نیروگاه تولید برق غزه از کار افتاد.

بر اساس این گزارش، با از کار افتادن تنها نیروگاه برق در غزه، جریان برق در غزه به طور کامل قطع شد.

خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد: با از کار افتادن این نیروگاه، غزه امروز بدون برق، آب و ارتباطات است.

ساعاتی قبل، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: نیروگاه تولید برق غزه تا ساعاتی دیگر به طور کامل از کار خواهد افتاد.نوار غزه در معرض وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ قرار دارد. در صورت از کار افتادن نیروگاه تولید برق غزه، این باریکه کاملاً در تاریکی فرو خواهد رفت و امدادرسانی به مجروحان و ارائه خدمات اساسی به ساکنان این منطقه مختل خواهد شد.

آژیر خطر لحظه ای در عسقلان و اشدود قطع نمی شود

مهر نوشت:  گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از حملات شدید موشکی به عسقلان در واکنش به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی خبر داد.

 الجزیره گزارش داد: گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کردند: حمله موشکی بزرگی علیه عسقلان انجام دادیم.

در این بیانیه آمده است: این حملات موشکی در پاسخ به ادامه آواره کردن غیرنظامیان از سوی اشغالگران انجام شده است.

این در حالی است که صدای آژیر خطر لحظه ای در عسقلان و اسدود در شمال غزه قطع نمی شود.

خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهای بزرگ در عسقلان و اسدود در شمال غزه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک ساختمان در عسقلان هدف حمله موشکهای شلیک شده از غزه قرار گرفته است.

این منابع اذعان کردند که سامانه گنبد آهنین نتوانسته است در برابر موشکهای شلیک شده کاری انجام دهد.

سفر قریب الوقوع مقامات بلندپایه آمریکا به فلسطین اشغالی

تسنیم نوشت: سایت عبری والا به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیستی: طی ساعات آینده مقامات بلندپایه دولت آمریکا وارد تل‌آویو خواهند شد.

رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای مفتاح، نیر عام ، عسقلان اشغالی و اشدود خبر دادند.

مقاومت فلسطین گذرگاه ایرز رژیم صهیونیستی را با موشک هدف قرار داد.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا از طرف جوبایدن با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان تماس گرفت و از وی خواست که همچنان به آنچه «تقویت گامهای ثبات و آرامش در کرانه باختری» به زعم خود، خواند ادامه دهد. منظور آمریکا از ثبات و آرامش، جلوگیری از هرگونه اشکال مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است که تشکیلات خودگردان با هماهنگی و همکاری امنیتی با اشغالگران تلاش می کند مانع انجام مقاومت شود.

پنجمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی در حالی با بمباران شدید و هدفمند مناطق مسکونی و مراکز علمی و پژوهشی و مدارس و حتی مراکز بهداشتی همراه است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه از افزایش آمار شهدا به ۱۰۵۵ نفر و آمار مجروحان به ۵۱۸۴ نفر خبر  داده است.

زارة الصحة بغزة: ۱۰۵۵ شهیدا و۵۱۸۴ مصابا جراء العدوان علی القطاع

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) : مقاومت کودکان را هدف قرار نمی‌دهد و فقط ساختار نظامی صهیونیستی را در نبرد طوفان الاقصی هدف قرار می‌دهد.
رسانه های غربی باید دقت کنند و از روایت صهیونیستی تبعیت نکنند.

رسانه‌های عبری از توافق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس از سران اپوزیسیون بر سر تشکیل کابینه اضطراری خبر دادند.

غزه در آتش و خون در پنجمین روز تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی

تسنیم نوشت: پنجمین روز تجاوزات بی رحمانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، مدارس، دانشگاهها و حتی مراکز درمانی نوار غزه همچنان ادامه دارد و تاکنون شمار دیگری از مردم بی دفاع این منطقه شهید و زخمی و شمار زیادی هم به انبوه آوارگانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند، اضافه شده‌اند.

آژیر خطر بار دیگر در شهرک صهیونیست نشین سدیروت و دیگر شهرکهای اطراف نوارغزه به صدا درآمده است.

چهار ساختمان در شهرک صهیونیست نشین سدیروت در پی اصابت راکتهای مقاومت خسارت دیده است. منابع عبری از زخمی شدن یک صهیونیست خبر داده اند.

شرکت برق غزه: فقط برای ۱۲ ساعت دیگر سوخت داریم

تسنیم نوشت: ظافر ملحم رئیس شرکت برق نوار  غزه تاکید کرد فقط ۳۰۰ هزار لیتر سوخت در شرکت برق غزه باقی مانده که تنها برای ۱۰ تا ۱۲ ساعت کافی است.

مقاومت فلسطین از حملات موشکی به شهرک صهیونیست نشین سدیروت در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم غزه خبر داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش خیابان الصناعه در غرب غزه را به شدت بمباران کردند.

از رفح هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های رژیم اشغالگر اردوگاه یبنا را به شدت بمباران کرده‌اند.

در حملات جنگنده‌های اسرائیلی به تل الزعتر در شرق جبالیا در شمال نوار غزه، خسارت‌هایی به منازل مردم وارد شده و شماری هم شهید و زخمی شده‌اند.

رسانه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که خانواده‌های ۳۵۰ اسرائیلی اعلام کرده‌اند که از ابتدای جنگ، ناپدید شده‌اند و همچنان هیچ خبر و اطلاعاتی درباره آنها وجود ندارد.

اعتراف رسانه‌های عبری: رزمندگان حماس شب گذشته از طریق دریا وارد «عسقلان» شدند

تسنیم گزارش داد: رسانه‌های عبری اعتراف کردند که رزمندگان مقاومت فلسطین شامگاه سه شنبه موفق شدند از طریق دریا وارد شهر اشغالی عسقلان شوند بدون اینکه ارتش رژیم اسرائیل متوجه ورود آنها شود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی که عمق کینه و ماهیت جنایتکارانه اشغالگران را نشان می‌دهد، اعلام کرد که گذرگاه رفح در مرز با مصر را بمباران کردیم تا مانع از ورود هرگونه سوخت یا کمک‌ برای مردم غزه شویم.

منابع خبری لحظاتی پیش از حملات سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه و شهادت شمار دیگری از مردم بی دفاع از جمله کودکان خبردادند.

دانشگاه اسلامی غزه نیز بار دیگر هدف حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

حمله حماس پیچیده و چند ماه برای آن برنامه ریزی شده بود

مهر نوشت: مقامات آمریکایی همچنان در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» شگفت زده هستند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با الجزیره اظهاراتی بیان داشت که نشان از شوک مستمر آمریکا و سردرگمی آن نسبت به چگونگی ورود نیروهای حماس به شهرک‌های پیرامونی غزه و اجرای این حمله بزرگ و پیچیده است.

جان کربی اظهار داشت «روشن است که حمله حماس پیچیده بود و چند ماه برای آن برنامه‌ریزی شده و خوب برای این حمله آماده شده بودند.»

کربی تاکید کرد که «ما همچنان در حال جمع آوری و تحلیل اطلاعات پیرامون چگونگی موفقیت حماس در اجرای این عملیات هستیم و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم.»

وی بیان داشت که ناو هواپیمابر گرالد فورد در منطقه حضور دارد و هدف از آن پیام بازدارندگی و محافظت از منافعمان است.

این مقام آمریکایی در حالی که آمریکا تمام قد از رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینی‌ها حمایت می‌کند، ضمن هشدار نسبت به ورود حزب الله و طرف دیگری به جنگ، گفت که «هر طرفی مانند حزب الله یا دیگران باید قبل از اتخاذ تصمیم مداخله در این جنگ خوب بیندیشند.»

۱۲۰۰ کشته و ۲۹۰۰ زخمی، جدیدترین آمار تلفات صهیونیست ها 

ایرنا نوشت: رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل آمار جدیدی از تلفات صهیونیست‌ها در علمیات طوفان الاقصی را منتشر کرد.

الجزیره گزارش داد: شرکت رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل آمار جدیدی از تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد.

بر اساس آمار جدید رسمی رژیم صهیونیستی، تعداد کشته شدگان این رژیم در عملیات طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

همچنین شمار مجروحان عملیات حماس نیز به ۲۹۰۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه روز پس از حمله غافلگیرانه گروه مقاومت فلسطینی حماس به رژیم صهیونیستی که منجر به جنگ همه جانبه بین دو طرف شد، در اظهاراتی در کاخ سفید، حملات حماس را به شدت محکوم کرد.

گفت و گوی تلفنی اردوغان و گوترش و رایزنی درباره ارسال کمک های بشردوستانه به غزه 

ایرنا نوشت:  اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در یک تماس تلفنی درخصوص ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق تلاش‌های میانجی‌گرایانه آنکارا تبادل نظر کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی درباره تنش بین (رژیم) اسرائیل و فلسطین به رئیس سازمان ملل هشدار داد و گفت: حملات نامتناسب ممکن است منجر به بن‌بست بیشتر شود.

اردوغان تاکید کرد: ضروری است که طرفین درگیری خویشتن‌داری کرده و از اقداماتی که به تشدید اوضاع خواهد انجامید، خودداری کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این تماس تلفنی، گفت: این نگرانی وجود دارد که با تداوم حملات (رژیم) اسرائیل و شلیک موشک‌های حماس، تعداد آوارگان فلسطینی در غزه افزایش یابد.

بمباران سنگین شمال غزه/ تیم های امدادی و آمبولانس ها هم در امان نیستند

ایرنا نوشت: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در حالی ادامه دارد که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، آنها عامدانه تیم‌های امدادی و آمبولانس‌ها را هم هدف قرار می‌دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از حملات شدید به شمال غزه خبر دادند که طی آن مناطق بسیاری بمباران شد.

ستونی از شرق اردوگاه جبالیا در شمال غزه به هوا برخاسته است.

این منطقه در معرض بمباران سنگین قرار دارد.

از سوی دیگر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی عامدانه تیم های امدادی و مراکز بهداشتی و نیز آمبولانس ها را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود: تیم های امدادی در شرایط خطرناک و ناامن به فعالیت خود ادامه می‌دهند و بر انجام وظایف خود در قبال مردم فلسطین اصرار دارند.

تکاپوی کشورهای مختلف برای خارج کردن اتباع خود از فلسطین اشغالی

فارس گزارش داد: مقامات کشورهای اتریش، آرژانتین، فرانسه، هلند، اسپانیا و جمهوری چک از اعزام هواپیماهای ویژه برای تخلیه اتباع این کشور از فلسطین اشغالی خبر دادند.

همزمان با شدت گرفتن حملات ددمنشانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه و تداوم عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت، کشورهای مختلف به فکر تخلیه اتباع خود از فلسطین اشغالی افتادند.

«کارل نهامر» صدراعظم اتریش گفت روز چهارشنبه یک پرواز برای تخلیه حدود ۳۰۰ اتریشی که درخواست خروج از فلسطین اشغالی دارند، ارسال می‌کند.

«سانتیاگو کافایرو» وزیر امور خارجه آرژانتین اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی هرکولس را اعزام کرده‌اند تا در چند پرواز بین رم و تل‌آویو، آرژانتینی‌ها را به صورت دسته‌جمعی از فلسطین اشغالی خارج کند.

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه نیز گفت که پاریس روز پنجشنبه یک پرواز ویژه تحت حمایت وزارت دفاع را به تل‌آویو می‌فرستد.

«کایسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند اظهار داشت که یک هواپیمای ایرباس اِی‌۳۳۰ ارتش را روز پنجشنبه برای تخلیه اتباع این کشور به فلسطین اشغالی اعزام می‌کند.

«مارگاریتا روبلز» سرپرست وزارت دفاع اسپانیا نیز از اعزام دو هواپیمای نظامی ایرباس به فلسطین اشغالی برای بازگرداندن حدود ۵۰۰ اسپانیایی به کشور خبر داد.

شهادت ۴ عضو خانواده فرمانده گردان‌های القسام

فارس نوشت: رژیم صهیونیستی با حمله به منزل پدر فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس در خان‌یونس، ۴ عضو خانواده وی را به شهادت رساند.

روزنامه «جروزالم پست»‌ بامداد چهارشنبه گزارش داد که ارتش رژیم موقت صهیونیستی به منزل پدر «محمد الضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس در نوار غزه حمله هوایی انجام داده است.

رسانه‌های فلسطینی نیز خبر دادند که در حمله به این منزل در «خان‌یونس»، ۴ عضو خانواده الضیف از جمله «ابو مدحت الضیف» برادر فرمانده گردان‌های القسام به شهادت رسیده‌اند.

گفته می‌شود «مدحت» برادرزاده محمد الضیف و «حلا» نوه او، در حمله جنایتکارانه رژیم تروریست صهیونیستی شهید شده‌اند. هنوز تعداد دیگری از اعضای خانواده زیر آوار هستند.

فرود اولین هواپیمای آمریکایی حامل تسلیحات در فلسطین اشغالی

مهر نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اولین هواپیمای آمریکایی حامل تسلیحات نظامی برای وارد فلسطین اشغالی شده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی به طرز جنون‌آمیز و وحشیانه‌ای در حال بمباران رفح و خان یونس است.

همزمان، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خانه ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام را در نوار غزه بمباران کرده است.

از سوی دیگر، شامگاه سه شنبه ارتش اشغالگر صهیونیستی پرتاب تعدادی موشک از سوریه به سمت فلسطین اشغالی را تأیید کرد.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که از مرز سوریه به سمت شهرک‌ها و مناطق داخلی موشک شلیک شده است.

گزارش‌های اولیه نیز از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه حکایت دارد که احتمالاً این حمله در پاسخ به تنش‌های اخیر صورت گرفته است.

از سوی دیگر، یک کارشناس فلسطین با نام «علی برکه»، در گزارشی تاکید کرده است که آمریکا باید بداند که اگر وارد جنگ شود، نبرد به کشورهای دیگر هم کشیده خواهد شد.

ساعاتی پیش نیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه روز پس از حمله غافلگیرانه گروه مقاومت فلسطینی حماس به رژیم صهیونیستی که منجر به جنگ همه جانبه بین دو طرف شد، در اظهاراتی در کاخ سفید، حملات حماس را به شدت محکوم کرد.

بایدن گفت: «در این لحظه، ما باید شفاف باشیم. ما در کنار اسرائیل هستیم.»

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی ۱۰ دقیقه‌ای خود نسبت به تحولات فلسطین ابراز انزجار کرد و گفت که تاکنون بیش از یک هزار اسرائیلی کشته شده که در میان آن‌ها ۱۴ آمریکایی نیز حضور دارند.

بایدن در حالی که معاونش، «کامالا هریس» و همچنین «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا پشت سر او ایستاده بودند، تاکید کرد که آمریکایی‌ها در میان کسانی هستند که توسط نیروهای حماس گروگان گرفته شده اند. او تعداد آنها را مشخص نکرد، اما گفت که به مقامات آمریکایی دستور داده است تا برنامه‌های خود را در کمک برای آزادی گروگان‌ها چند برابر کنند.

او گفت: «به عنوان رئیس جمهور، اولویتی بالاتر از امنیت آمریکایی‌هایی که در سرتاسر جهان به گروگان گرفته می‌شوند، ندارم.»

بایدن اشاره‌ای گذرا به ناکارآمدی سیاسی در واشنگتن کرد و گفت: مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر به دلیل درگیری‌های درونی میان اکثریت حزب جمهوری خواه رئیس ندارد. او گفت که وقتی کنگره به کار خود بازگردد، از اعضا می‌خواهد که اقدامات فوری برای تأمین مالی الزامات امنیت ملی شرکای مهم ما را انجام دهند.

بایدن با اشاره به تحولات فلسطین گفت: «همه شما می‌دانید که این آسیب‌ها هرگز از بین نمی‌روند، هنوز خانواده‌های زیادی هستند که ناامیدانه منتظر شنیدن سرنوشت عزیزان خود هستند و نمی‌دانند زنده هستند یا مرده یا گروگان.»

بایدن اظهارات خود را پس از تماس تلفنی با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، بیان کرد که سومین تماس بین رهبران دو طرف از زمان حمله بود.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند. طبق اعلام این وزارتخانه، ۴۶۰۰ نفر نیز بر اثر حملات کور رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

محو یک محله نوار عزه بر اثر بمباران شدید جنگنده‌های صهیونیستی

مهر به نقل از المیادین نوشت: بمباران و حملات بامداد گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به تخریب کامل محله الریمال و محو بسیاری از ساختمان‌های این محله منجر شد.

جنگنده‌های اشغالگر همچنین ایستگاه پلیس بیت حانون را در شمال نوار غزه بمباران کردند.

همزمان، گلوله باران و بمباران مداوم در امتداد منطقه حصار شرق نوار غزه ادامه دارد.

گفته شده که بسیاری از خانواده‌ها در زیرزمین ساختمان‌های ویران شده در اثر حملات اشغالگران گیر افتاده‌اند و تیم‌های آمبولانس نمی‌توانند آنها را نجات دهند.

همچنین گروه‌های امدادی و آمبولانس‌ها امکان تردد آزاد در نوار غزه را ندارند و هیچ ایمنی برای اعضای آنها وجود ندارد، چون جنگنده‌های صهیونیستی همچنان آنها را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، بر اساس جدیدترین آمار، تعداد شهدای کشته شده توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل در کرانه باختری به ۲۱ نفر افزایش یافت.

شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسید

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۴۶۰۰ نفر نیز بر اثر حملات کور رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.