وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد واشنگتن به شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و اس کی هاینیکس اجازه داد تجهیزات تراشه‌سازی آمریکایی را در کارخانه‌های چینی خود دریافت کنند.

تجهیزات آمریکایی به دست شرکت‌های کره‌ای در چین می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت‌های کره‌ای با این اجازه، قادر خواهند بود فعالیت‌های تراشه‌سازی چینی خود را بدون دردسر دریافت مجوزهای آمریکا برای تجهیزات جدید، ادامه دهند. مقررات جدیدی که اکتبر گذشته از سوی آمریکا اعلام شد، دسترسی تراشه‌سازان چینی به ابزارهای تولید تراشه را محدود کرد.

طبق مقرراتی که در اکتبر سال ۲۰۲۲ اعلام شدند، ارسال تراشه‌ها و تجهیزات تراشه‌سازی پیشرفته به چین به منظور مقابله با پیشرفت‌های فناوری و نظامی پکن، ممنوع است. سپس آمریکا به تراشه‌سازان خارجی، مجوزهای ویژه‌ای اعطا کرد تا از پیامدهای ناخواسته این مقررات و آسیب دیدن تولید آنها، اجتناب کند.

شرکت TSMC تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد اجازه یافته است در نانجینگ فعالیت کند و در مرحله درخواست برای مجوز دائم برای فعالیت‌هایش در چین است و انتظار دارد این مجوز را دریافت کند.

سامسونگ الکترونیکس حدود ۴۰ درصد از تراشه‌های فلش ناند را در کارخانه‌اش در شیان چین تولید می‌کند و اس کی هاینیکس هم حدود ۴۰ درصد از تراشه‌های DRAM خود را در ووشی و ۲۰ درصد از تراشه‌های فلش ناند خود را در دالیان تولید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت تِرِند فورس نشان می‌دهد این شرکت‌ها به اتفاق هم تا پایان ژوئن، حدود ۷۰ درصد از بازار تراشه DRAM جهان و ۵۰ درصد از بازار فلش ناند را در کنترل داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.