رسانه‌های یونان مدعی شده‌اند که نیروی هوایی آمریکا برای عملیات‌ در خاورمیانه شروع به استفاده از پایگاهی در نزدیکی آتن کرده است.

آمریکا از پایگاهی در آتن برای عملیات در غرب آسیا استفاده می‌کند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رسانه‌های یونان مدعی شدند که نخستین هواپیماهای سنگین آمریکایی در پایگاه هوایی «الفسینا» در نزدیکی آتن مستقر شده‌اند.

مطبوعات یونانی همچنین اعلام کردند که دلیل استفاده از پایگاه هوای الفسینا، تکمیل بودن ظرفیت پایگاه هوایی آمریکا واقع در جزیره «کرت» است و ورود هواپیماهای آمریکایی دیروز (شنبه) با فرود هواپیمای C-۲۱ آغاز شده است. علاوه بر این، به نوشته رسانه‌های یونان، سایر پایگاه‌ها از جمله پایگاه واقع در جزیره کاراپاتوس نیز ممکن است مورد استفاده نیروی هوایی آمریکا قرار گیرد.

بنا به این گزارش، ظرفیت پایگاه هوایی کرت به دلیل استقرار ۳۰ فروند هواپیما شامل هشت تانکر هوایی سوخت‌رسان و ۱۰ فروند هواپیمای ترابری تکمیل است و از پایگاه الفسینا احتمالاً به منظور ارزیابی موقعیت شهروندان آمریکایی در مناطق جنگی و به عنوان مرکز سوخت‌گیری و پارکینگ استفاده خواهد شد.

گزارش مذکور همچنین عنوان کرده است که ساکنان محلی جزیره مذکور نسبت به تبدیل شدن محل سکونت‌شان به یک پایگاه آمریکایی معترض بوده و اتحادیه‌های اصناف و سازمان‌های مردم‌نهاد قصد دارند تظاهرات اعتراضی را در روز چهارشنبه برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.