وزیر اول اسکاتلند خواستار محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه شد و تصریح کرد که کشتار غیرنظامیان فلسطینیان هیچ توجیهی ندارد. 

وزیر اول اسکاتلند خواستار محکومیت کشتار فلسطینیان شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، «حمزه یوسف» روز دوشنبه با انتشار تصویری از کودکان فلسطینی در بیمارستان‌های غزه، این پرسش را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس مطرح کرد: «چگونه می توان این (فاجعه) را توجیه کرد؟ این نوزادان چه جرمی مرتکب شده اند؟»

وی با بیان اینکه «مجازات دسته جمعی باید محکوم شود» افزود: «اجازه دهید کمک‌های بشردوستانه، از جمله سوخت (وارد غزه شود). در غیر این صورت، این تصاویر تا آخر عمر ما را آزار می‌دهند.» سروزیر اسکاتلند برهمین اساس خواستار آتش‌بس فوری در فلسطین شد.

وی چند روز پیش هم در واکنش به بازگشایی موقت مرز فتح برای انتقال اقلام بشردوستانه به داخل غزه تصریح کرد: ما به کمک های بیشتر و یک کریدور بشردوستانه برای خروج مردم بی‌گناه غزه نیاز داریم. «یوسف» ادامه داد: در حال حاضر افراد بی گناه زیادی جان خود را از دست داده اند و ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.

سروزیر اسکاتلند در قیاس با رهبران احزاب سیاسی انگلیس، موضع انتقادی‌تری را نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و به کشتار فلسطینیان اعتراض کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، خانواده همسرش این دیپلمات نیز پس از سفر به غزه، در این منطقه گرفتار شده و نمی‌توانند به انگلستان بازگردند. وزارت امور خارجه انگلیس به رغم پیگری‌های آقای یوسف، تسهیلات ویژه‌ای را برای خروج آن‌ها از غزه ارائه نداده است. «یوسف» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که دولت لندن باید خواستار بازگشایی گذرگاه فتح (بین مصر و غزه) برای خروج غیرنظامیان شود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تاکنون ۴ هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

این اقدامات وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است اما دولت‌های غربی در تداوم حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی به صدور بیانیه‌های انفعالی اکتفا کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.