تارنمای هیل نوشت: رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا که در گذشته ای نه چندان دور رئیس جمهوری آمریکا را به ارتشاء متهم کرده بود، اکنون نسبت به شتابزدگی در روند تحقیقات استیضاح وی هشدار می دهد.

مخالفت رئیس جدید مجلس آمریکا با شتابزدگی در روند استیضاح بایدن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هیل در گزارشی از روند تحقیقات استیضاح جو بایدن در دوره جدید مجلس نمایندگان به رهبری مایک جانسون، نوشت که پس از انتخاب نماینده ایالت لوئیزیانا به ریاست این نهاد قانونگذاری، نمایندگان جمهوری خواه با شدت بیشتری به تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری آمریکا نزدیک می شوند، در صورتیکه جانسون که پیشتر بایدن را به رشوه خواری متهم کرده بود، اکنون نسبت به شتابزدگی در تحقیقات هشدار داده است.

هیل نوشت که جانسون در دوران عضویت در کمیته قضایی مجلس نمایندگان، در انتقاد از بایدن مدعی وقوع ارتشا شده بود.

با این حال، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان هنوز نتوانسته اند نشان دهند که بایدن رشوه گرفته است. این ادعا را نخستین بار یک الیگارش اوکراینی در گفت و گو با اف بی آی مطرح کرد و پلیس فدرال آمریکا هنوز قادر به تائید آن نبوده است.

کاخ سفید نیز به شدت هرگونه تخلف بایدن را رد کرده و خاطرنشان کرده که حتی با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان معاملات تجاری برادر و پسر او را زیر ذره بین بردند، نتوانستند بایدن را با مراودات برون مرزی این دو ارتباط دهند.

جانسون نیز پس از آنکه سکان هدایت مجلس را از سلف خود که در برخی مواقع به نظر می‌رسید تمایلی به پیگیری این موضوع ندارد، تحویل گرفت، هفته گذشته گفت که مجلس نمایندگان به زودی باید تعیین کند که چگونه این تحقیقات را که در سه کمیته در جریان است، به پیش ببرد.

سران جمهوریخواه سه کمیته مجلس آمریکا پیشتر در یادداشتی اعلام کرده بودند که تحقیقات درباره استیضاح «جو بایدن» بر پاسخ به چهار سوال اساسی مربوط به اتهام دخالت وی در معاملات تجاری خارجی خانواده اش متمرکز است.

بر اساس این یادداشت، تحقیقات درباره رئیس جمهوری ۸۰ ساله آمریکا به دنبال تعیین موارد زیر است:

یکم، آیا جو بایدن، به عنوان معاون رئیس جمهور و یا رئیس جمهور، به واسطه پول یا چیزهای ارزشمندی که از فعالیت تجاری خارجی به خود و یا خانواده اش رسیده، تغییری در سیاست های دولت ایجاد کرده است؟

دوم، آیا جو بایدن، به عنوان معاون رئیس جمهور ویا رئیس جمهور، در ازای پرداخت پول به خود و خانواده اش، از جایگاه خود سوء استفاده کرده است؟

سوم، آیا جو بایدن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و یا رئیس‌جمهور، آگاهانه برای ثروتمند کردن خود یا خانواده‌اش، از اعتماد افکار عمومی سوء استفاده کرده است؟

چهارم، آیا جو بایدن از قدرت خود به‌عنوان رئیس‌جمهور برای ممانعت از تحقیقات (از جمله تحقیقات کنگره) یا پیگرد قانونی فرزندش هانتر بایدن سوء استفاده کرده است؟

در این یادداشت آمده است: "هیچ مهلت اضافه ای برای نتیجه گیری درباره این تحقیق وجود ندارد. کمیته ها یه دنبال حقایق هستند و زمان لازم را صرف خواهند کرد برای اینکه مشخص شود موارد یادشده درباره استیضاح برای بررسی به مجلس نمایندگان ارجاع شود یا خیر. "

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.