«ولادیمیر پوتین» امروز(چهارشنبه) اظهار داشت: از آنجایی که زمینه‌های فناوری پیشرفته، از جمله فضا و سلاح‌های مدرن در اولویت قرار دارند، ارتباط میان روسیه و چین در حوزه نظامی به سطح جدیدی می‌رسد.

پوتین: ارتباط روسیه و چین در حوزه نظامی وارد سطح جدیدی می‌شود

به گزارش قدس انلاین از خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با ژانگ یوشیا معاون رئیس کمیسیون مرکزی نظامی چین افزود: همکاری و ارتباطات ما در حوزه‌های نظامی و فناوری پیشرفته از جمله در زمینه فضا و انواع تسلیحات مدرن بیشترین اهمیت را دارد و به طور حتم امنیت روسیه و چین را تضمین می‌کند.

ولادیمیر پوتین در ادامه با تاکید بر اینکه «مسکو و پکن هیچ ائتلاف نظامی بر اساس الگوی اتحادهای جنگ سرد تشکیل نمی‌دهند»، گفت: تعامل میان کشورهای ما، «عاملی مهم در تثبیت» امنیت جهانی است.

رئیس جمهور روسیه افزود که رزمایش‌های نظامی مشترک به طور منظم برگزار می‌شود و سطح همکاری‌ها در حال افزایش است.

پوتین با اشاره به اینکه «دو کشور در زمینه اقتصادی به طور موثری همکاری می‌کنند»، گفت: روابط تجاری و اقتصادی با سرعت خوبی در حال توسعه است. ما زودتر از موعد مقرر به اهداف خود می‌رسیم.

وی تصریح کرد: ما [روسیه و چین] بر روی بسترها و سازمان‌های بین‌المللی و در وهله اول در سازمان ملل کار می‌کنیم.

پوتین همچنین با اشاره به «سازمان همکاری شانگهای» (SCO) و گروه «بریکس» گفت: مسکو و پکن توجه کافی به بسترهای منطقه‌ای که «روز به روز جهانی‌تر می‌شوند» دارند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز در دیدار با ژنرال ژانگ یوشیا اطمینان داد که مشارکت نظامی روسیه و چین علیه سایر کشورها نیست.

وی در ادامه با اشاره به برداشتن گام‌هایی از سوی دو طرف برای تعمیق روابط، این امر را براساس اعتماد و احترام متقابل توصیف کرد.

دیدار این دو مقام نظامی روسیه و چین به فاصله ۱۰ روز پس از گفت‌وگو در حاشیه مجمع تشکیل شده در چین در تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.