هزاران هوادار فلسطین در «استانبول» و «بارسلونا» روز یکشنبه تظاهرات ضد صهیونیستی برپا کردند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در «استانبول» و «بارسلونا»

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های جهانی از مردم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی شهروندان ساکن «استانبول» در ترکیه و «بارسلونا» در اسپانیا روز یکشنبه در این دو شهر تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» هواداران فلسطین در شهر بارسلونا در ایستگاه راه آهن «دفرانسا»  تجمع کرده و همبستگی خود را با مردم فلسطین در بحبوحه تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشان دادند.

مقاومت فلسطینی روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «سخنگوی ارتش اسرائیل برای تبرئه خود از کشتار کودکان، اکاذیب و ادعاهای نادرست پخش می‌کند».

در این بیانیه تاکید شده است: «ارتش اشغالگران با حمله و بمباران علیه ۵ بیمارستان [در نوار غزه]، قتل عام مرتکب شده است».

گروه‌های فلسطینی گفتند: «ما از سازمان ملل خواستیم که برای افشای حقایق، پاسخگو کردن و جلوگیری از جعل حقایق، از بیمارستان‌های غزه بازدید کند».

این بیانیه همچنین افزود: «تلاش اشغالگران برای نشان دادن ظاهری انساندوستانه از خود، پس از عدم اثبات ادعاهایشان مبنی بر نظامی‌ بودن بیمارستان‌ها صورت گرفت.»

از سوی دیگر، سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از ۱۸ آمبولانسی که در شهر غزه فعالیت می‌کردند، اکنون فقط ۷ دستگاه باقی مانده است.

صدها هوداران فلسطین نیز در حمایت از فلسطین و علیه رژیم اسرائیل در شهر استانبول تظاهرات کردند.

روز شنبه نیز تظاهرات بسیار باشکوه مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات انبوه هواداران فلسطین را در «لندن» پایتخت انگلیس نشان مداد. برخی منابع خبری از برخورد پلیس با معترضان خبر دادند. پلیس لندن اعلام کرد که ۸۲ نفر از معترضان به  بازداشت شدند.

 پایان پیام/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.