مدیر کل اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود ۸۱۹۰ کارجو در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کرده‌اند، اما تنها ۲۴۷۲ نفر از این افراد در بستر این سامانه بکارگیری شده و مابقی جذب نشده‌اند؛ باید علت این عدم جذب بررسی شود.

ثبت‌نام بیش از ۸ هزار کارجو از خراسان‌ رضوی در سامانه جستجوی شغل

به گزارش قدس خراسان، محمدامین بابایی، امروز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه، درنشست خبری هفته کارآفرینی، اظهار کرد: با هدف تسهیل‌گری در بازار کار و تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارفرمایان، سامانه جستجوی شغل از تیرماه سال جاری در سطح کشور راه‌اندازی شد و تا کنون ۸۱۹۰ کارجو در خراسان رضوی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند. همچنین کارفرمایان در این سامانه حدود ۸۲۷۳ درخواست اعلام نیاز ثبت کرده‌اند.

مدیر کل اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: هدف اصلی این سامانه، تسهیل عرضه و تقاضای نیروی کار است تا دسترسی آسان به آن ایجاد شود. این سامانه، تحت وب سرویس در حال انجام بوده و خدمات آن رایگان است و کارفرمایان نیاز نیست برای آگهی، هزینه‌های زیادی به سایت‌ها پرداخت کنند.

وی افزود: به صورت کلی، زیرساخت‌ها به سمتی می‌رود که جهت سیاست‌گذاری در بازار کار، قدرت تجزیه تحلیل در اختیار مدیران قرار گرفته و وضعیت و مهارت نیروها ارزیابی شود تا بر مبنای آن ظرفیت‌سازی در استان صورت بگیرد.

بابایی عنوان کرد: با توجه به اینکه این سامانه حدود ۵ ماه است که ایجاد شده، امیدواریم سریع‌تر تمام سطوح دسترسی و گزارشات تحلیلی در اختیار استان قرار بگیرد تا بتوانیم ارتباط بیشتری با کارجویان و کارفرمایان داشته باشیم و علت عدم اشتغال این افراد مشخص شود. تاکنون حدود ۸۱۹۰ کارجو در این سامانه ثبت نام کرده‌اند اما تنها ۲۴۷۲ نفر از این افراد در بستر این سامانه بکارگیری شده و مابقی جذب نشده‌اند؛ باید علت این عدم جذب بررسی شود.

مدیر کل اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: برای معرفی بیشتر این سامانه در هفته کارآفرینی، برنامه‌ای با عنوان رویداد بورس اشتغال و کسب‌وکار در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان‌ماه با رویکرد معرفی این سامانه با حضور کاریابی‌های داخلی و خارجی، مراکز مشاوره، کارفرمایان و نیروهای جویای‌کار برگزار می‌شود. از کارفرمایان دعوت می‌شود که در این رویداد شرکت کنند تا مستقیم با نیروی کار مذاکره و شخص مورد نیازشان را جذب کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فضای عرضه و تقاضای کار را در بستر سامانه جستجوی شغل ببریم و تصدی‌گری خودمان را به عنوان دولت کمرنگ‌تر کنیم تا شفافیت جذب نیروی کار اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.