جنبش حماس ادعاهای آمریکا در مورد بیمارستان‌ها را قویاً رد کرده و دولت بایدن را به دروغ‌پردازی متهم کرد.

حماس دولت بایدن را به دروغ‌پردازی متهم کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، جنبش حماس ادعاهای آمریکا در مورد بیمارستان‌ها را قویاً رد کرد.

در همین ارتباط نیز، «باسم نعیم»، از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: «تمامی ادعاهای دولت آمریکا در مورد بیمارستان‌های غزه را شدیداً رد می‌کنیم. دولت بایدن چندین مرتبه اقدام به دروغ‌پردازی کرد که بعداً برای همه مشخص شد.»

این مقام حماس همچنین افزود: «از حضور هر کمیته بین‌المللی بی‌طرفی در غزه برای اطلاع از وضعیت بیمارستان‌ها استقبال می‌کنیم. ۷۰ هزار فلسطینی آواره و بی‌سرپناه در بیمارستان‌های غزه اسکان داده شدند و اصلاً عاقلانه و منطقی نیست که در داخل آن‌ها اقدامات نظامی انجام گیرد.»

به گفته باسم نعیم، در داخل غزه تونل‌هایی وجود دارد اما ما به امنیت شهروندان اهمیت می‌دهیم، دشمن صهیونیستی نه فقط بیمارستان شفا، بلکه بیمارستان‌های زیادی را بمباران کرده است. دشمن پس از ۵ سال از کشف هرگونه سرنخی از شالیت ناکام ماند و مجبور به مذاکره با ما شد.

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها حمله گسترده خود به بیمارستان شفا را از سر گرفتند.

در همین ارتباط نیز یکی از پزشکان بیمارستان شفا در غزه اعلام کرد که از جهات مختلف به سمت بیمارستان شفا تیراندازی می‌شود و به سبب شدت بمباران‌ها و حملات از جهات مختلف، نمی‌توانیم بین بخش‌های مختلف بیمارستان جابجا شویم.

این پزشک گفته است که بمباران بیمارستان ازسرگرفته شده و نگرانیم که صهیونیست‌ها به داخل آن یورش ببرند و همه در راهروها جمع شده‌ایم و کسی جرأت نزدیک شدن به پنجره‌ها را ندارد.

نیویورک تایمز نیز اعلام کرد نتایج تحقیقاتی که انجام داده، نشان می‌دهد موشک‌های شلیک شده به سمت بیمارستان شفا در غزه طی روزهای اخیر اسرائیلی بوده است.

نیویورک تایمز همچنین تاکید کرد ادعای ارتش رژیم صهیونیستی در مورد اینکه یکی از موشک‌های گروه‌های فلسطینی به اشتباه به بیمارستان شفا اصابت کرده، به هیچ وجه صحت ندارد.

دکتر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که دشمن صهیونیستی پس از محاصره کامل بیمارستان شفا و بمباران شدید و تیراندازی به سمت آن از تمامی جهات به مدت ۲ ساعت تمام، تمامی حاضرین در این بیمارستان را در معرض مرگ قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم اعلام کرد که اوضاع در بیمارستان شفا به شدت فاجعه‌بار و بحرانی است. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شفا در غزه را بمباران کرده است. برخی منابع در داخل بیمارستان شفا اعلام کردند که بمباران شدید این بیمارستان موجب ترس و وحشت حاضرین در آن شده است.

منابع خبری نیز اعلام کردند که در اطراف بیمارستان شفا در غزه درگیری‌های شدیدی در جریان است و طی آن صدای انفجارهای مهیبی شنیده شده است.

«اسامه حمدان»، از رهبران حماس گفته است که به ملت فلسطین و تمامی ملت‌های آزاده اطمینان می‌دهیم که مقاومت و گردان‌های قسام در سلامت کامل هستند و اوضاع در غزه را تحت کنترل دارند. به دشمن اشغالگر می‌گوییم که نبرد در غزه تازه در آغاز راه است و آنچه انتظارش را می‌کشد به مراتب بزرگ‌تر خواهد بود. این نبرد، نبرد پایان اشغالگری، حمایت از مسجد الاقصی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است. بمباران زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها توسط اسرائیل با هدف کوچاندن مردم غزه صورت می‌گیرد. دشمن صهیونیستی به دنبال کوچاندن ملت فلسطین و تکرار نکبت است. ️به اسموتریچ می‌گوئیم ما در این سرزمین خواهیم ماند و شما بزدل‌ها رفتنی هستید. امیدواریم گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه و انتقال مجروحان به خارج به طور کامل بازگشایی شود. دفن ۱۷۰ نفر از شهدا در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان شفا مایه ننگ جامعه جهانی است.

سازمان امداد و نجات غزه نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی صدها شهروند فلسطینی را در نزدیکی بیمارستان شفا و قدس به شهادت رسانده و با تانک از روی آن‌ها رد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.