فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه طوفان‌الاقصی تجلی ظهور فرهنگ، تفکر، ایمان و روحیه بسیجی بود، گفت: این عملیات طوفانی چهره واقعی نفرت انگیز و ضعف‌های ناشناخته و پنهان آمریکا و صهیونیست و بخشی از کشورهای اروپایی را نشان داد.

سردار سلامی: طوفان‌الاقصی تجلی ظهور فرهنگ و تفکر بسیجی بود

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار حسین سلامی در همایش «اقتدار بسیج» که با حضور بسیجیان استان قزوین، پیش از ظهر پنجشنبه ۹ آذر در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همه نیروهای مسلح جهان در قدرتمندترین شکل آن نیز محدود هستند، بودجه نظامی آمریکا و ارتش آن‌ها یک ارتش محدود و تمام شدنی است، اگر به ارتش شوروی در گذشته نیز نگاه کنیم خواهیم دید آن‌ها محدود بودند درواقع نیروهای مسلح کلاسیک ابعاد محدودی دارند اما در جهان یک نیروی عظیم دفاعی وجود دارد که همچون رودخانه خروشان یک حقیقیت جاری روی زمین است.

وی ادامه داد: بسیج نیروی پایان‌ناپذیر، نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر است که می‌تواند بر هر نیروی مسلحی از دشمنان با هر اندازه و استعدادی پیروز شود، بسیج و درخشش این نیروی الهی را در دوران دفاع مقدس دیدیم، این نیروی الهی بر فاتحان جنگ‌های جهانی اول و دوم پیروز شد و توانست آرایش به هم پیوسته‌ قدرت‌های جهان را ناکام کند و مستکبران وقتی در برابر بسیج قرار گرفتند متوقف شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ایران عزیز میدان تمرکز همه دشمنان شده بود اما در دوران دفاع مقدس جوانان پرشور بسیج توانستند با به صحنه آوردن ایمان حقیقی پیروز میدان باشند هرچند این حماسه به دفاع مقدس خلاصه نشد و همواره بسیج اهل تفکر است و جان خود را فدا می‌کند تا جان یک ملت در امن و امان باشد و پرچم این کشور در جهان سرافراز بماند.

وی بیان کرد: آری بسیج صادق‌الوعد است و به وعده‌های خود برای ملت ایران عمل می‌کنند و در لحظه‌های سخت به داد مردم می‌رسد، بسیجیانی همچون شهید احمدی روشن‌ها و فخری‌زاده‌ها،ایران را در فهرست کشورهای دارای دانش قرار دادند و در هر صحنه‌ای که نیاز بود حضور داشته باشند؛ برای خدمت حاضر بودند. این بسیج در حقیقت یک موهبت عظیم الهی و میدانی برای جوانان متعهد و با دغدغه است.

سلامی گفت: شهیدانی که امروز در حال تشییع هستند شهدایی هستند که اجازه ندادند عزت مسلمین خدشه‌دار شود، این شهیدان دل از خانه و کاشانه خویش کندند و به شرق مدیترانه در شامات رفته و در کنار اسطوره بزرگ تاریخ اسلام و ایران شهید سلیمانی و مردمان سوریه ایستادند و از سویی دیگر جوانان ایرانی به کمک یمنی‌ها شتافتند و ایران محور جبهه مقاومت در برابر سلطه استکبار شد.

وی ادامه داد: اگر مستکبران تا قبل از این دهه‌های اخیر در بلاد اسلام پا گذاشته و آنجا را اشغال می‌کردند و سرمایه‌های مادی و هویت فرهنگی مسلمانان را به غارت می‌بردند و مسلمانان را از هویت دینی خود تهی می‌کردند و همه جا به عنوان ارتش‌ها و سیاستمدارانی سلطه‌گر اقتدار نشان می‌دادند جوانان بسیجی کاری کردند که این پیشانی بندهای جهاد از جبین مسلمانان و بسیجیان ایرانی به پیشانی جوانان در بلاد اسلامی گسترش یابد.

این مسئول اظهار کرد: به این ترتیب جهاد و شهادت طلبی احیا شد و مستکبران امروز دیدند که بسیج نه فقط در سرزمین ایران بلکه در تمام سرزمین‌های اسلامی روییده است و سرزمین‌های اسلامی سرشار از روح بسیج شده است، نهضت فلسطین تا قبل از انقلاب اسلامی به خاموشی گراییده بود اما وقتی بسیج فرهنگ خویش را به غزه و کرانه باختری و لبنان منتقل کرد علی‌رغم اینکه این سرزمین‌ها در محاصره کامل رژیم صهیونیستی بود در حرکتی معجزه آسا مجهز به سلاح‌های مختلف شد.

وی افزود: امروز بسیج راه خود را هموار کرده و بر قلب‌های عالم نفوذ کرده است به طوری که این جریان در نوار کوچک غزه که بعد جهانی گرفته و دیگر یک باریکه نیست؛ جاری و ساری است و به جایی رسیده‌ایم که مردمان کشورهای اروپایی و آمریکایی که دولتمردان آن ایجاد کننده صهیونیسم هستند بر عکس حاکمان خود عمل می‌کنند.

سلامی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی تجلی ظهور فرهنگ، تفکر، ایمان و روحیه بسیجی بود، بیان کرد: این عملیات طوفانی چهره واقعی نفرت انگیز و ضعف‌های ناشناخته و پنهان آمریکا و صهیونیست و بخشی از کشورهای اروپایی را نشان داد.

بزرگترین ضربه طوفان‌الاقصی

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کس باور نمی‌کرد که ارتش و نظام امنیتی اسرائیل به سقوط و فروپاشی نزدیک باشد و تنها در ذهن مبارک امام(ره) و مقام معظم رهبری فروپاشی این رژیم امری ممکن و زودرس تلقی می‌شد و وقتی رهبر ما از سقوط و فروپاشی این رژیم در عرض ۲۵ سال سخن گفت شاید خیلی‌ها در ذهن خود به این واقعیت باور نداشتند و فکر می کردند این رژیم شکست‌ناپذیر است و بزرگترین ضربه طوفان‌الاقصی این بود که در قلب ساکنان سرزمین‌های اشغالی و سردمداران سلطه این واقعیت را نشاند که فروپاشی رژیم صهیونیستی بسیار ساده‌تر از آن است که تصور می‌شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.