وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کانون‌های مساجد در عرصه صنعت سینمایی نیز ورود خواهند کرد گفت: سینماهای سیار را در مساجد توسعه می‌دهیم و به جای این که بودجه را صرف گچ و سیمان و ساختمان کنیم از مساجد به عنوان مهمترین مکان فرهنگی بهره می‌بریم.

وزیر فرهنگ: سینماهای سیار را در مساجد توسعه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نخستین کنگره فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران درباره برنامه وزارتخانه برای برجسته کردن نقش بانوان در کانون های مساجد اظهار داشت: در ۱۳۰۰ مسجد ۱۳۰۰ کانون مختص بانوان راه اندازی می شود برای اینکه خانم‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد بتوانند منشا اثرات بیشتری شوند.

وی افزود: به طور ویژه گفتیم کانون های فرهنگی هنری مساجد همه پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند. انشالله شاهد ظهور یک فصل جدیدی در ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت بالای بانوان در مساجد باشیم.

وزیر فرهنگ همچنین درباره دلیل اهمیت دادن بانوان به این حوزه اظهار داشت: در همه فعالیت‌ها و اماکنی که بانوان می‌توانند حضور داشته باشند حوزه مساجد بهترین محل برای همه ما به ویژه بانوان است. امنیت، فضای عبادت و کنش ایثارگرانه در مساجد آماده است.

اسماعیلی گفت: انشالله این ۱۳۰۰ کانون گام نخست خواهد بود. این کار را توسعه خواهیم داد و حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری بانوان شاید مهمترین برنامه اجرایی دولت در بخش مساجد باشد و با دقت پیش می‌رویم.

وی در عین حال درباره این که آیا کانون‌های مساجد در عرصه صنعت سینمایی نیز ورود خواهند کرد گفت: بیشتر نمایش‌های همین سینماهای سیار که توسعه می‌دهیم در مساجد است و به جای این که بودجه را صرف گچ و سیمان ساختمان کنیم مهمترین مکان فرهنگی مساجد است. به جز یکی دو موضوع هنری که شاید تناسبی با مساجد نداشته باشد همه فعالیت‌ها در مساجد می تواند انجام شود..

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: ما به صد هزار نفر در مناطق محروم فعالیت‌های فرهنگی هنری آموزش دادیم که عمدتا در مساجد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.