نخست وزیر اسپانیا و پادشاه اردن «آوارگی اجباری» فلسطینی‌ها از نوار غزه را رد کرده و بر لزوم تسریع راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این درگیری تاکید کردند.

مخالفت اسپانیا و اردن با «آوارگی اجباری» فلسطینی‌ها از غزه

به گزارش قدس آنلاین، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا و عبدالله دوم پادشاه اردن طی نشستی در کاخ مونکلوآ (مقر دولت اسپانیا)، مخالفت خود با «آوارگی اجباری» فلسطینی‌ها را اعلام کردند.

دولت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور جابجایی اجباری مردم فلسطین را رد می‌کند.

پادشاه اردن نیز همچون عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری مصر، یکی از صریح‌ترین رهبران در هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به آوارگی اجباری فلسطینی‌ها از غزه و اخراج نهایی آن‌ها به سایر کشورهای منطقه بوده است.

عبدالله دوم همچنین بر لزوم فشار بین‌المللی علیه رژیم اسرائیل برای توقف تجاوزهای خود به غزه و تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد.

مقام‌های دو کشور بر اهمیت همکاری با یکدیگر برای ایجاد ثبات، بر اساس راهکار دو دولتی تاکید کردند.

اردن پیش از این هشدار داده بود که هرگونه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها «خط قرمز» و «اعلان جنگ» است.

بشر الخصاونه نخست وزیر اردن خاطرنشان کرد که هرگونه جابجایی مردم فلسطین به معنای نابودی مسئله فلسطین و تهدیدی برای امنیت ملی اردن تلقی می‌شود. وی تاکید کرد: این موضوع خط قرمز ماست.

حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی باعث تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه شده است و در این راستا، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز سه‌شنبه حملات اسرائیل برای تبدیل غزه به «مکانی غیرقابل سکونت» و «طرح آن‌ها برای جابجایی اجباری فلسطینی‌ها» را محکوم کرد.

رژیم تل آویو در حالی برای شصت‌وهفتمین روز متوالی به تجاوزها و نسل‌کشی خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد که از حمایت بی قیدوشرط آمریکا، انگلیس و بخش بزرگی از کشورهای اتحادیه اروپا برخوردار است.

حملات و بمباران اسرائیل تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی را که اکثر آن‌ها زنان و کودکان بودند، به شهادت رسانده است. بیش از ۵۰ هزار و ۱۰۰ فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.