همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) پیکرهای پاک ۱۲ شهید گمنام و شهیدان گروهبان یکم علیرضا اکبری از بجستان و ستوان یکم حمید رضائی امین از چناران از شهدای امنیت که بامداد جمعه ۲۴ آذر در حمله تروریستی راسک به شهادت رسیدند، با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان بر دوش عزاداران فاطمیون تشییع شدند.

وداع باشکوه عزاداران فاطمی با شهدا 

به گزارش قدس خراسان، صبح امروز همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) پیکرهای پاک ۱۲ شهید گمنام و شهیدان گروهبان یکم علیرضا اکبری از بجستان و ستوان یکم حمید رضائی امین از چناران از شهدای امنیت که بامداد جمعه ۲۴ آذر در حمله تروریستی راسک به شهادت رسیدند، با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان بر دوش عزاداران فاطمیون در مشهد تشییع شد.

 آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم با حضور در جایگاه عرصه میدان شهدا، نسبت به مقام رفیع این شهدا ادای احترام و ارادت کرد.

کاش با تمام سلول‌های بدنم می‌توانستم اشک بریزم 

زنان و مردان سیاهپوش بر  مظلومیت پاره تن پیامبر(ص)، بانویی که بخاطر دفاع از ولایت به مظلومانه ترین شکل ممکن در عنفوان جوانی شهید شد از یک سو و ۱۴ شهیدی که تشییع میکردند از سویی دیگر اشک ماتم می‌ریختند، «انگار دو چشم برای گریستن بر این همه ماتم کم است، کاش تمام سلول‌های بدنم می‌توانستند اشک بریزند و این غم را فریاد بزنند. غم حضرت زهرا(س)، غم این شهدا و دل خون مادران شان کم غصه ای نیست دخترم» اینها را می‌گوید و با چشمان اشکبار در میان موج عزاداران به سمت حرم مطهر رضوی می‌رود، مادری که غم مادران شهدا را خوب می‌فهمد و خودش از همان طایفه‌ای است که روزی رخت نبرد بر تن دو پسر جوانش کرد و حالا از آن‌ها دو قاب عکس برایش مانده،دو سنگ قبر در قطعه شهدای بهشت رضا(ع) و دلی پر خون از بی حرمتی آدم‌هایی که حرمت خون شهدا را رعایت نکردند و مسئولانی که با بی کفایتی و اختلاس اعتماد مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی سست کرده اند.

تشییع پیکر ۱۴ ستاره تا حرم حضرت شمس الشموس

مسیر عزاداران فاطمی با پرچم‌های عزا سیاهپوش هستند و بوی اسپند و کندر حال و هوای عزاداری را معطر کرده است؛ مراسم تشییع پیکر ۱۴ شهید در حالی در مشهد برگزار شد که مردم با در دست داشتن پرچم ایران اسلامی، عشق به وطن و جانفشانی در راه انقلاب را بار دیگر نشان دادند.

با یکی از دختران جوان که با دوستانش در این مراسم شرکت کرده، گفت‌وگو می‌کنم، می‌گوید: این شهدا برای دفاع از میهن و امنیت جان و مال و ناموس این کشور رفتند، شرکت در مراسم تشییع آن‌ها کمترین کاری است که از دست مان بر می‌آید.

برگزاری این مراسم مانع از حضور و فعالیت هیأت‌های شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها نشده و دسته های عزاداری با زنجیر وسنچ و علم برای عرض ادب و تسلیت حضرت مادر به پیشگاه امام رضا(ع) آمدند، همچنین در پی تمهیدات ترافیکی، وسایل نقلیه مزاحمتی برای شرکت کنندگان در این مراسم نداشتند.در تشییع ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس و دو شهید امنیت در پاسگاه راسک، در کنار پرچم‌های عزای فاطمیه، پرچم ایران، و تصاویر رهبران انقلاب و سردار سلیمانی بر دستان مردم روایت از اوج وفادارای مکتب فاطمی به آرمانهای انقلاب، ولایت مداری و احترام به خون شهدا دارد.

مردم در کنار ماشین حامل پیکر شهدا حضور یافته و تسبیح و برخی دیگر از وسایل خود را به سربازان کنار پیکر شهدا می‌دادند تا آن را تبرک کنند.

آمده ام از شهدا درس مردانگی یاد بگیرم 

حضور چشمگیر کودکان، نوجوان و جوانان در این مراسم نکته جالب توجهی است. امیرعلی محمدزاده دانش آموز  ۱۲ ساله ای است که علت حضورش را اینطور توضیح داد: «آمده‌ام تا از شهدا درس زندگی و مردانگی یاد بگیرم.» به برادرش محمدطاها که دو سال بزرگتر است گفتم روز تعطیل میتوانستی در خانه بمانی و استراحت کنی، چه چیزی باعث شد از خواب و استراحت و حتی وقت رسیدگی به درسهایت بگذری و به اینجا بیایی؟ پاسخش شرمنده‌ام کرد: «آن شب‌هایی که ما با خیال راحت خوابیدیم شهدا از امنیت این کشور دفاع کردند و جانشان را در این راه از دست دادند، حالا که پیکرشان آمده درست است باز هم خواب باشیم؟ حضور در این مراسم خودش درس جوانمردی و انسانیت است، همه درس‌ها که توی کتاب‌های مدرسه نیست!»

نوحه خوان می‌خواند: جان بر کفان رهبریم با یکدگر برادریم و مردم پاسخ میدهند: با نواب لبیک یا زهرا به ولایتمداری و برادری بعنوان دو اسم رمز پیروزی لبیک می‌گویند.

گفتنی است؛ در مراسم تشییع شهدای گمنام که همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد،پیکر ۱۱۰ شهید در تهران و پیکر ۱۷۰ شهید دیگر در ۳۰ استان مختلف کشور تشییع شد.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.